tejto záležitosti rozhodnúť v priebehu prvého štvrťroku 2007.
Volkswagen v minulých dvoch rokoch prešiel na Slovensku na výrobu modelov s vyššou pridanou hodnotou, ako sú Touareg a Audi Q7. Vyrába tu aj Porsche Cayenne a Volkswagen Polo. Až 70 percent produkcie slovenského závodu predstavujú autá triedy SUV.
Rozšírenie modelovej palety by neviedlo k zvýšeniu výrobnej kapacity slovenského závodu. „Zvýšenie kapacity by nemalo zmysel. Záleží to od modelového mixu, ale zachováme tisíc áut denne, čo znamená v závislosti od počtu pracovných dní 220- až 250-tisíc áut ročne,“ povedal Schmall, ktorý po troch rokoch na Slovensku odchádza do Brazílie. V jeho funkcii ho 1. januára 2007 vystrieda Andreas Tostmann.
Schmall povedal, že nezávisle od toho, či sa na Slovensku začnú vyrábať nové modely, Volkswagen tu do roku 2008 investuje okolo 200 miliónov eur (takmer 7 miliárd korún).
Celkové investície nemeckého koncernu na Slovensku od roku 1991 by sa tak vyšplhali na 1,5 miliardy eur. „Očakávame na budúci rok investíciu vo výške 70 miliónov eur do štruktúry a menších zmien. Ak však dosiahneme naše ciele, medzi rokmi 2008 a 2009 prídu väčšie investície do nového produktu,“ povedal Schmall.
Výroba Volkswagenu Slovakia by mala tento rok vzrásť na zhruba 236-tisíc áut z vlaňajších asi 218-tisíc. Na budúci rok by mala zostať na úrovni okolo 240-tisíc áut.
Schmall dodal, že neočakávane vysoký dopyt po Audi Q7 by mal viesť k medziročnému rastu obratu Volkswagenu Slovakia o 20 percent.
Vlani tržby klesli na 155 miliárd korún zo 173 miliárd v roku 2004. Príčinou bola modernizácia slovenského závodu.
Očakáva sa, že do roku 2010 vzrastie celková výroba áut na Slovensku na 840-tisíc kusov, potom ako nové podniky PSA Peugeot Citroen a Kia Motors dosiahnu plnú výrobnú kapacitu. Slovensko sa tak stane najväčším výrobcom áut na svete v prepočte na obyvateľa.