jne preplnili parkoviská a podzemné garáže, v mnohých prevádzkach museli vystáť aj dlhé rady na vozíky a ešte dlhšie ako obvykle pri pokladniciach.
Parkuje sa aj na štadióne
Do bratislavského nákupno-zábavného centra Polus, ktoré v bežný víkendový deň navštívi okolo 30-tisíc ľudí, ich prišlo na zlatú nedeľu nakupovať takmer 60-tisíc. „Od 15. decembra zabezpečujeme pre návštevníkov možnosť parkovania aj na priľahlom štadióne Inter, posilnili sme aj bezpečnostné a upratovacie služby,“ povedala Dana Hanzelová z marketingového oddelenia. Tržby obchodníkov v centre podľa nej v posledných dňoch stúpli od 30 do 100 percent.
Premávku a parkovanie pri ďalšom veľkom bratislavskom nákupno-zábavnom centre Aupark musela cez víkend riadiť bezpečnostná služba v spolupráci s políciou. „V rádiu hlásili, že na parkovanie sa čaká 30 až 45 minút, auto som preto zaparkoval pri neďalekom futbalovom štadióne a k centru šliapal pešo,“ opisoval jeden z návštevníkov. Preplnené boli parkoviská aj pred nákupným parkom Avion a obchodným domom Ikea, obdobne aj pred nákupnými strediskami v Košiciach, nápor zažili aj v sieti zábavno-obchodných centier Max v Trnave, Trenčíne a Poprade.
Trenčania zvýšili ostrahu
Kým bežná denná návštevnosť trenčianskeho Maxu je okolo 9-tisíc ľudí, na zlatú nedeľu tu nakupovalo asi 16-tisíc ľudí zo širokého okolia. „Päťsto parkovacích miest už od rána nestačilo, parkovalo sa aj vo vzdialenejšom okolí,“ povedal riaditeľ centra Richard Souhrada. Priznáva, že predvianočným náporom trpia obyvatelia blízkych domov, ktorým návštevníci zaberajú parkovacie miesta. „Museli sme zvýšiť aj ostrahu, SBS si objednávali aj obchodníci, ktorí ju počas roka nepotrebujú,“ hovorí.
Približne 16-tisíc ľudí prišlo počas víkendových dní aj do popradského Maxu. „Dostali sme sa na hranicu kapacity príjazdových ciest a parkovacích plôch,“ povedal tamojší riaditeľ Igor Treskoň. Najväčší záujem bol podľa neho o hračky, športové potreby, parfumériu a módu. „To svedčí, že ľudia zháňali najmä darčeky.“
Trnavčania ešte sondujú
Návštevnosť v trnavskom Maxe stúpla oproti bežnému víkendu asi o 4-tisíc návštevníkov. „Oproti vlaňajšej zlatej nedeli sme mali však len polovičný obrat,“ hovorí riaditeľ Josef Plecháč. Od zlatej nedele do Vianoc je ešte týždeň, a ľudia podľa neho stále len sondujú a „na nakupovanie naplno využijú až posledný týždeň“.
V sieti hypermarketov Tesco sa podľa hovorkyne spoločnosti Oľgy Hrnčiarovej týždenná návštevnosť v poslednom týždni vyšplhala z bežných 1,6 milióna na vyše 2 milióny ľudí. „Tržby stúpli počas uplynulého víkendu asi o 40 percent.“
Najviac sa kupujú hračky, športové potreby, kozmetika.
FOTO SME – MIRKA CIBUĽKOVÁ
Autor: mp