eisto, a práve mobilný telefón sa stáva akýmsi oporným bodom sveta okolo nás.
Mobilné telefóny menia aj náš spôsob komunikácie – a to aj tej marketingovej. Mobilný priestor je výsostne intímna vec, a preto je potrebné si od prijímateľa pýtať dovolenie, aby sme s ním mohli komunikovať. Komerčný obsah musí byť pre prijímateľa osobne dôležitý. Etickosť – najdôležitejšia je otvorenosť, dôslednosť a úcta k zákazníkovi. To sú len 3 z 10 základných pravidiel nadväzovania spojení so zákazníkmi v ére mobilnej komunikácie.
Prečo o tom píšem? Spoločnosť Orange pred časom uviedla na trh novú predplatenú kartu pre mladých – orangeclick.sk. Hlavným lákadlom je cenová výhodnosť. A tá na prvý pohľad vyzerá naozaj neodolateľne: 1000 SMS zadarmo*, SMS za 90 halierov**, hovory za 2,90 Sk/min. *** Nebyť tých hviezdičiek a vysvetliviek napísaných milimetrovými písmenkami „pod čiarou“.
Ak zaostríte zrak, zistíte, že pod jednou hviezdičkou sa skrýva spresnenie, že „1000 SMS zadarmo“ sa vzťahuje len na SMS posielané z webportálu orangeclick.sk, a to len na účastnícke čísla Orangeu a iba na 30 dní odo dňa aktivácie služby. Podobne je to aj pri ďalších hviezdičkách. Pred pár rokmi sa pritom práve Orange v Británii blysol skvelou kampaňou, v ktorej zosmiešňoval používanie podobných hviezdičiek v reklame.
Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant