Ľudia míňajú na darčeky čoraz viac

BRATISLAVA - Na nákup vianočných darčekov chcú obyvatelia Slovenska minúť v priemere asi 4 700 korún, čo predstavuje o 700 korún viac, ako plánovali minúť na nákup vianočných darčekov v minulom roku. Najviac peňazí plánujú míňať vysokoškolsky vzdelaní ľud

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME – MIRKA CIBULKOVÁ)

ia. Ďalej sú to obyvatelia Bratislavského kraja a ľudia vo veku od 30 do 39 rokov. Naopak, najmenej minú mladí ľudia do 17 rokov a ľudia starší ako 60 rokov. Súvisí to aj s ich príjmami. Najmenej plánujú minúť aj obyvatelia Košického a Banskobystrického kraja a respondenti so základným vzdelaním.

Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie slovenských spotrebiteľov, ktorý uskutočnila spoločnosť TNS SK.

Potraviny a nápoje určené na Vianoce plánujú domácnosti na Slovensku podľa výsledkov výskumu nakúpiť aj tento rok za približne rovnakú sumu ako v roku 2005. Na nákup potravín chcú Slováci minúť priemerne 3 400 korún. Na nealkoholické nápoje vyčlenia v priemere 560 korún a na alkohol 590 korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vyššie výdavky na potraviny a nápoje plánujú ľudia s vysokoškolským vzdelaním, obyvatelia Bratislavského kraja a respondenti z najväčších miest. Menšie výdavky budú mať obyvatelia najmenších obcí, ľudia s nižším vzdelaním a respondenti starší ako 60 rokov.

Napriek tomu, že Vianoce sú považované za sviatky pokoja a patria medzi najkrajšie sviatky roka, až tri štvrtiny opýtaných ich označili za finančne náročné. Vianoce predstavujú finančnú záťaž najmä pre starších ľudí, ľudí z miest s počtom obyvateľov 5 až 20 tisíc a pre obyvateľov Bratislavského, Nitrianskeho a Žilinského kraja. Nákup vianočných darčekov na splátky alebo na úver zvažuje tento rok necelých šesť percent opýtaných.

Prieskum bol uskutočnený omnibusovou metódou face-to-face rozhovormi v novembri tohto roku. Vzorka 1 037 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15 rokov a viac z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 668
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 446
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 376
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 440
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 630
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 963
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu