
Internetová reklama na Slovensku dnes zažíva nebývalý rozmach a firmy čoraz viac presúvajú inzerciu z iných médií práve na web. Čím sa o to internet zaslúžil?
Čoraz viac ľudí má internet pripojený domov, je prístupný mladšej aj staršej generácii. S tým súvisí, že veľa nákupov sa začína - a často aj končí - práve na internete. Čo sa týka automobilov, až 33% ľudí s prístupom na internet pri kúpe auta rozhoduje aj na základe informácií z internetu.
Penetrácia internetu je už porovnateľná s mnohými krajinami Európskej únie, blíži sa k číslam v USA alebo v Kanade. Ako to mení nákupné správanie Slovákov?
Zákazník si na webe nájde prvotné informácie napríklad aj o našich automobiloch, preštuduje si názory iných ľudí a dokonca si môže priamo na internete objednať skúšobnú jazdu alebo nájsť adresu najbližšieho predajcu áut Suzuki. Aj veľká časť „kamenných" nákupov sa dnes začína na internete. Web je informačným zdrojom dôležitým pri rozhodovaní. Prišiel čas, kedy už žiadna firma, pôsobiaca na Slovensku, nemôže ignorovať internet a jeho predajný potenciál.
Nedávno Suzuki pripravilo kampaň prostredníctvom spoločnosti ETARGET, najväčšieho slovenského prevádzkovateľa cielenej internetovej reklamy. Prečo ste si zvolili práve tento typ reklamy?
Nasledovali sme príklad automobiliek v zahraničí. Cielená internetové odkazy sú efektívne, finančne nenáročné a predovšetkým, vracajú sa k pôvodnému zmyslu reklamy - predávať. Tým, že sa objavujú kontextovo, v nadväznosti na text, ktorý práve surfer číta, zasiahnu presnú cieľovú skupinu. Ako som spomínal, množstvo zákazníkov sa rozhoduje na základe informácií, recenzií a porovnaní produktov od rôznych výrobcov, ktoré nájdu na internete. Tu prichádzajú do hry odkazy ETARGET, ktoré potenciálneho zákazníka nasmerujú na webstránku spoločnosti, poskytnú doplňujúce informácie.
Vo svete nielen Suzuki, ale aj mnohé ďalšie automobilky inzerujú prostredníctvom cielenej internetovej reklamy alebo pay-per-click (PPC) systémov, ako sa tomuto druhu reklamy často hovorí. A zjavne sa im to oplatí, keďže investície do takejto formy propagácie neustále rastú.
Aké boli výsledky kampane ETARGET?
Bola to naša prvá kampaň a výsledky nás skutočne prekvapili. Až 80% návštevníkov webstránky získaných cez ETARGET považujeme za kvalitných. Strávili na našej webstránke dlhší čas, priemerne si pozreli až 6 podstránok. Z tých čo na stránke surfovali si až 92% pozrelo cenník a 95% navštívilo sekciu „Predajcovia" s kontaktnými údajmi na predajcov Suzuki. Z toho dôvodu pokladám prostriedky vynaložené na kontextové odkazy za výbornú investíciu.
Plánujete ETARGET kampaň aj v budúcnosti?
Samozrejme. Cielené odkazy sú vhodné pri mnohých produktoch. Zvažujeme zapojiť ETARGET napríklad pri propagácii našej novej akcie Suzuki Ingnis, kde ponúkame limitovanú sériu áut s cenovým zvýhodnením.
Viac informácii o Suzuki nájdete na www.suzuki.sk a viac informácii o systéme ETARGET nájdete na www.etarget.sk