Suzuki Slovensko: Až 80% ľudí oslovených cez ETARGET má o naše autá vážny záujem

Ľubomír Habala, riaditeľ automobilky Suzuki na Slovensku, rozpráva o svojich skúsenostiach s cielenou internetovou reklamou.

Internetová reklama na Slovensku dnes zažíva nebývalý rozmach a firmy čoraz viac presúvajú inzerciu z iných médií práve na web. Čím sa o to internet zaslúžil?

Čoraz viac ľudí má internet pripojený domov, je prístupný mladšej aj staršej generácii. S tým súvisí, že veľa nákupov sa začína - a často aj končí - práve na internete. Čo sa týka automobilov, až 33% ľudí s prístupom na internet pri kúpe auta rozhoduje aj na základe informácií z internetu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Penetrácia internetu je už porovnateľná s mnohými krajinami Európskej únie, blíži sa k číslam v USA alebo v Kanade. Ako to mení nákupné správanie Slovákov?

SkryťVypnúť reklamu

Zákazník si na webe nájde prvotné informácie napríklad aj o našich automobiloch, preštuduje si názory iných ľudí a dokonca si môže priamo na internete objednať skúšobnú jazdu alebo nájsť adresu najbližšieho predajcu áut Suzuki. Aj veľká časť „kamenných" nákupov sa dnes začína na internete. Web je informačným zdrojom dôležitým pri rozhodovaní. Prišiel čas, kedy už žiadna firma, pôsobiaca na Slovensku, nemôže ignorovať internet a jeho predajný potenciál.

Nedávno Suzuki pripravilo kampaň prostredníctvom spoločnosti ETARGET, najväčšieho slovenského prevádzkovateľa cielenej internetovej reklamy. Prečo ste si zvolili práve tento typ reklamy?

Nasledovali sme príklad automobiliek v zahraničí. Cielená internetové odkazy sú efektívne, finančne nenáročné a predovšetkým, vracajú sa k pôvodnému zmyslu reklamy - predávať. Tým, že sa objavujú kontextovo, v nadväznosti na text, ktorý práve surfer číta, zasiahnu presnú cieľovú skupinu. Ako som spomínal, množstvo zákazníkov sa rozhoduje na základe informácií, recenzií a porovnaní produktov od rôznych výrobcov, ktoré nájdu na internete. Tu prichádzajú do hry odkazy ETARGET, ktoré potenciálneho zákazníka nasmerujú na webstránku spoločnosti, poskytnú doplňujúce informácie.

SkryťVypnúť reklamu

Vo svete nielen Suzuki, ale aj mnohé ďalšie automobilky inzerujú prostredníctvom cielenej internetovej reklamy alebo pay-per-click (PPC) systémov, ako sa tomuto druhu reklamy často hovorí. A zjavne sa im to oplatí, keďže investície do takejto formy propagácie neustále rastú.

Aké boli výsledky kampane ETARGET?

Bola to naša prvá kampaň a výsledky nás skutočne prekvapili. Až 80% návštevníkov webstránky získaných cez ETARGET považujeme za kvalitných. Strávili na našej webstránke dlhší čas, priemerne si pozreli až 6 podstránok. Z tých čo na stránke surfovali si až 92% pozrelo cenník a 95% navštívilo sekciu „Predajcovia" s kontaktnými údajmi na predajcov Suzuki. Z toho dôvodu pokladám prostriedky vynaložené na kontextové odkazy za výbornú investíciu.

SkryťVypnúť reklamu

Plánujete ETARGET kampaň aj v budúcnosti?

Samozrejme. Cielené odkazy sú vhodné pri mnohých produktoch. Zvažujeme zapojiť ETARGET napríklad pri propagácii našej novej akcie Suzuki Ingnis, kde ponúkame limitovanú sériu áut s cenovým zvýhodnením.

Viac informácii o Suzuki nájdete na www.suzuki.sk a viac informácii o systéme ETARGET nájdete na www.etarget.sk


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 076
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 986
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 155
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 023
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 930
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 478
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 069
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 547
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu