Málo ho zaujíma, že ide o nesmierne komplikovaný kšeft. V skratke – strešný orgán extraligy Pro-Hokej predal spoločnosti CWL (v minulosti renomovaná švajčiarska firma, ktorá bola partnerom Medzinárodnej hokejovej federácie) a tie sa následne posunuli na GM Marketing. Táto firma má už oveľa nejasnejší kredit. Keďže marketingoví partneri si svoje záväzky podľa názoru Pro-Hokeja neplnili, akcionárska spoločnosť extraligových klubov zmluvu vypovedala. 24 hodín pred prvým kolom v septembri. Hra mocných pre malých znamená, že kluby sa nedočkali minimálne garantovanej plošnej sumy 30 miliónov korún. V Mikuláši či Skalici im určite tie tri milióny nie sú ľahostajné.
Televízni diváci mali na základe kontraktu vidieť 10 priamych prenosov zo základnej časti plus celé play off. Šéfmanažér redakcie športu STV Andrej Miklánek: „Hľadáme spôsob, ako zmluvu s GM rozviazať podľa obchodného zákonníka. Vec má v rukách naše právne oddelenie. Nádej, že budeme v tejto sezóne vysielať, však existuje. Možno tak bude už v priebehu januára.“
V spore Pro-Hokeja a GMMarketingu bude nasledovať asi súd. „STV ponúkla alternatívu, aby sa do vyriešenia sporu prenosy vysielali s tým, že financie za práva by išli do depozitu, odkiaľ by sa po definitívnom rozhodnutí presunuli na stranu subjektu, ktorý má pravdu. Ani jedna strana to zatiaľ neprijala,“ hovorí Miklánek.
Novú dynamiku malo do problému vniesť včerajšie stretnutie členov predstavenstva Pro–Hokeja v Trenčíne. Očakáva sa ukončenie spolupráce Pro–Hokeja, a.s., so švajčiarskym partnerom CWL. Novým partnerom Pro–Hokeja by sa mala stať marketingová spoločnosť Slovenského zväzu s.r.o vedená jej výkonným riaditeľom Pavlom Rybom.
Ten doteraz predával STV televízne práva reprezentácie, zlúčenie kompetencií aj na extraligu by sa mohlo pre STV javiť výhodné. V každom prípade menej komplikované.
Autor: ju