Podľa Endersa tiež nie je dôvod zrušiť vývoj nákladnej verzie superjumba A380, aj keď má Airbus na toto lietadlo zatiaľ iba jedného zákazníka. V najbližších 20 rokoch bude existovať dopyt po nákladných lietadlách tejto veľkosti, povedal Enders.
Airbus v pondelok informoval, že spoločnosť International Lease Finance, ktorá je najväčšou leteckou lízingovou spoločnosťou na svete, zmenila svoju objednávku na 5 nákladných lietadiel A380 za prepravné modely. Začiatkom novembra zrušila objednávku 10 lietadiel A380-800F Airbus spoločnosť FedEx. Príčinou bolo meškanie objednávok. Namiesto Airbusov sa FedEx rozhodol kúpiť 15 nákladných Boeingov 777. Jediným zákazníkom pre nákladný model A380 tak zostal rival FedExu - spoločnosť UPC, ktorá si ich objednala desať.
Airbus zaostáva
Enders zopakoval, že Airbus v tomto roku dodá 430 lietadiel a v budúcom roku by počet dodaných lietadiel mal ďalej rásť. Airbus vlani získal rekordných 1111 objednávok oproti 1002 objednávkam Boeingu, ale jeho podiel na trhu z hľadiska hodnoty klesol na 45 percent z 54 percent v roku 2004. Príčinou bola strata schopnosti jeho lietadiel so širokým trupom konkurovať Boeingu 777 a novému modelu 787.
Boeingy sú palivovo úspornejšie, čo sa v čase vysokých cien ropy stalo dôležitým argumentom. Airbus v tomto roku získal 635 objednávok oproti 823 zákazkám Boeingu. Podľa katalógových cien objednávok by mal podiel Airbusu v tomto roku klesnúť na 37 percent.
Firma mení stratégiu
Koncern EADS sa v piatok rozhodol pokračovať v projekte lietadla A350 XWB. Tento model s dlhým doletom sa má stať konkurentom Boeingov 787 a 777. Rozhodnutie naznačuje zmenu stratégie Airbusu, ktorý v minulosti podceňoval segment trhu lietadiel so strednou kapacitou a sústreďoval sa na projekt svojho superjumba A380 s kapacitou 555 sedadiel. Tento segment pokrýva asi 40 percent svetového trhu dopravných lietadiel s kapacitou nad 100 miest a je považovaný za nesmierne lukratívny.
Program A350 XWB tiež závisí od úspechu úsporného programu, ku ktorému musel Airbus pristúpiť po posunutí dodávok A380 o dva roky. Podľa analýz by EADS toto meškanie malo v priebehu 4 rokov znížiť prognózovaný prevádzkový zisk o 4,8 miliardy eur, čo je v prepočte 170,6 miliardy korún.