Ponuka lízingoviek sa v posledných dvoch rokoch rozšírila aj o spotrebiteľský úver a splátkový predaj. To sú produkty, ktoré ponúkajú aj spoločnosti zabezpečujúce predaj tovaru na splátky. Tie zase svojími produktami - napríklad platobnými kartami, začínajú konkurovať bankám.
Okrem priaznivých ekonomických fundamentov podporuje rastúci objem lízingu aj stále väčšia ochota Slovákov žiť na dlh. Táto ochota sa prejavuje najmä teraz pred Vianocami a pomáha nám realizovať naše sny aj sny našich blízkych.
Pomôcť zákazníkovi zorientovať sa pri výbere správneho finančného produktu sa snaží aj nová európska legislatíva. Snaha o jednotné posudzovanie produktov bánk, lízingových spoločností aj spoločností financujúcich splátkový predaj v celej Európe sa však nestretáva z pochopením najmä u spoločností splátkového predaja. Tieto spoločnosti však majú na trhu svoje miesto a sú k dispozícii zákazníkovi, ktorý potrebuje získať menšiu sumu prostriedkov, jednoducho, rýchlo a na relatívne krátky čas.
Otázka rozumného úverovania je vždy individuálnou otázkou konkrétnej pôžičky. O tom, či peniaze získané v rýchlej pôžičke a bez ručenia, ktoré sú vždy drahšie ako pôžička s ručením a dlhším vybavovaním sú pre klienta drahé, alebo nie, musí rozhodnúť on sám. Najmä na základe svojich možností splácania, v protiklade so silou svojho odhodlania (túžby) splácaný tovar alebo službu získať. (vj)