Kampaň bola asi dosiaľ najdrahšia

BRATISLAVA - Kampane kandidátov do komunálnych volieb zrejme stáli dohromady viac ako tohtoročná kampaň pred hlasovaním do parlamentu. Výdavky mohli byť dokonca najvyššie v slovenskej histórii. Povedal to Michal Ruttkay z Klubu reklamných agentúr na ...

BRATISLAVA - Kampane kandidátov do komunálnych volieb zrejme stáli dohromady viac ako tohtoročná kampaň pred hlasovaním do parlamentu. Výdavky mohli byť dokonca najvyššie v slovenskej histórii. Povedal to Michal Ruttkay z Klubu reklamných agentúr na Slovensku.

Z nedávneho monitoringu Aliancie Fair-play, klubu reklamných agentúr a agentúry TNS SK vyplýva, že júnová kampaň pred parlamentnými voľbami stála podľa bežných inzertných cenníkov okolo 160 miliónov korún. Ruttkay však odhaduje, že skutočné náklady boli oveľa nižšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najmohutnejšiu kampaň bolo vidieť v Bratislave. Staronový primátor Andrej Ďurkovský (KDH-SDKÚ) včera SME povedal, že jeho agitácia stála okolo 9,5 milióna korún, suma sa však ešte spresňuje. Je to vyššia suma než asi 3 milióny, ktoré predpokladali ľudia z jeho štábu. "Odhady sú oveľa vyššie - hlavne u Ďurkovského. Keď to bude zmonitorované, určite to bude niekde medzi 20 a 30 miliónmi," myslí si Ruttkay. Počíta pritom iba tzv. nadlinkovú komunikáciu, do ktorej sa nezahŕňajú reklamné letáky alebo napríklad kalendáriky, ktoré si nechal Ďurkovský ako kandidát vyrobiť na vlastnú propagáciu.

Niektorí kandidáti z primátorských volieb udávajú ako svoje výdavky oveľa nižšie sumy ako Ďurkovský. Kampaň nezávislého primátora Prešova Pavla Hagyariho vraj stála iba 600-tisíc korún, keďže napríklad niektoré bilbordy dostal "zadarmo" od priaznivcov.

SkryťVypnúť reklamu

Centrály politických strán podľa informácií SME dali na kampane dohromady okolo 13 miliónov korún. Zhodne tvrdia, že netušia, koľko stáli kampane ich kandidátov. Hlavnú časť prostriedkov si pritom uchádzači o miesta v samosprávach mali zohnať sami, alebo ich dostali od miestnych straníckych organizácií.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu