Sám som mal tú česť byť spoluautorom segmentácie spotrebiteľov, v ktorej sme túto skupinu ľudí pomenovali Generáciou Next. Ako život plynul ďalej, objavila sa Generácia M (mobilová), Generácia C (z angl. slova „content“ – obsah) alebo jednoducho Generácia 20 a niečo.
Dnešných mladých vari nič nevystihuje lepšie ako citát 26-ročnej Barbary z Nemecka: „Nepotrebujem mať úplne všetko, ale chcem čokoľvek, čo mi napadne.“ Tak ako ich rodičia zbierali odznaky či známky, oni zbierajú zážitky. Kdekoľvek a kedykoľvek. Neuveriteľne ľahko zvládajú nové technológie, veľa cestujú, nadväzujú kontakty či už priamo, alebo cez internet, v spoločnosti homosexuálov sa cítia rovnako príjemne ako v spoločnosti heterosexuálov. Sú sebavedomí, veria, že dokážu riadiť svoj úspech.
Skvelým príkladom marketingu zameraného na túto generáciu je kampaň značky Lynx (u nás známej pod názvom Axe). Namiesto obvyklých reklamných nosičov agentúra zrealizovala kampaň prostredníctvom fikcie o rozprávkových aerolíniách LynxJet. Použitý bol vírusový marketing, webová stránka s možnosťou zaregistrovať do LynxJet Mile High Clubu šarmantné letušky na uliciach rozdávajúce pozvánky do klubu, silné PR a v neposlednom rade i špeciálna séria zlatých deodorantov Lynx. Výsledok? Okrem viacerých ocenení na tohtoročnom festivale v Cannes predovšetkým 20-percentný nárast tržieb.
|
Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant