Marketing mladých

Mladí sú iní, inak sa správajú, obliekajú, hovoria... Niekto ich nazýva generáciou X, iný generáciou Y (vraj je medzi nimi rozdiel).

Sám som mal tú česť byť spoluautorom segmentácie spotrebiteľov, v ktorej sme túto skupinu ľudí pomenovali Generáciou Next. Ako život plynul ďalej, objavila sa Generácia M (mobilová), Generácia C (z angl. slova „content“ – obsah) alebo jednoducho Generácia 20 a niečo.

Dnešných mladých vari nič nevystihuje lepšie ako citát 26-ročnej Barbary z Nemecka: „Nepotrebujem mať úplne všetko, ale chcem čokoľvek, čo mi napadne.“ Tak ako ich rodičia zbierali odznaky či známky, oni zbierajú zážitky. Kdekoľvek a kedykoľvek. Neuveriteľne ľahko zvládajú nové technológie, veľa cestujú, nadväzujú kontakty či už priamo, alebo cez internet, v spoločnosti homosexuálov sa cítia rovnako príjemne ako v spoločnosti heterosexuálov. Sú sebavedomí, veria, že dokážu riadiť svoj úspech.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Skvelým príkladom marketingu zameraného na túto generáciu je kampaň značky Lynx (u nás známej pod názvom Axe). Namiesto obvyklých reklamných nosičov agentúra zrealizovala kampaň prostredníctvom fikcie o rozprávkových aerolíniách LynxJet. Použitý bol vírusový marketing, webová stránka s možnosťou zaregistrovať do LynxJet Mile High Clubu šarmantné letušky na uliciach rozdávajúce pozvánky do klubu, silné PR a v neposlednom rade i špeciálna séria zlatých deodorantov Lynx. Výsledok? Okrem viacerých ocenení na tohtoročnom festivale v Cannes predovšetkým 20-percentný nárast tržieb.

Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 713
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 677
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 701
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 693
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 265
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 221
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 300
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu