V roku 2006 sa tu zúčastnilo viac ako 3000 vystavovateľov, spoločnosť predala viac ako 120 000 metrov štvorcových výstavnej plochy. Oproti minulému roku pribudli kultúrne podujatia, vrátane koncertov zahraničných interpretov, ktoré prilákali okolo 300 000 návštevníkov. Medzi najúspešnejšie výstavy v Inchebe patril už tradične veľtrh stavebníctva Coneco a Autosalón. Vysokú zahraničnú účasť mala vojenská výstava - medzinárodný veľtrh obrannej techniky (IDEB), ktorý sa do Bratislavy vrátil po trinástich rokoch.
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Incheba EXPO Bratislava Alexandra Rozina je na výstavisku v Bratislave výnimočná jeho lokalita. "Je to výstavisko v hlavnom meste Slovenska, a teda nie je len pre Bratislavu, ale pre všetkých slovenských občanov." Okrem krytej výstavnej plochy vyše 46 000 metrov štvorcových je tu 3000 parkovacích miest.
Výstavba ešte nie je dokončená, Incheba plánuje na svojom pozemku stavať ďalšie priestory a hotel. "Momentálne sme v etape humanizácie toho, čo sme postavili. Snažíme sa, aby ľudia prišli nielen kvôli výstavám, ale aj preto, že je im tu dobre," hovorí Rozin. V roku 2006 sa v Inchebe konalo oproti minulým rokom oveľa viac nevýstavných kultúrnych podujatí - koncerty Superstar, ako aj koncerty zahraničných hviezd, napríklad Duran Duran, Deep Purple, či Prodigy.
O Bratislavčanov musia výstavy bojovať
Incheba je výstaviskom v hlavnom a tiež najľudnatejšom slovenskom meste, čo však podľa Rozina nie je jednoznačné plus. "Byť v hlavnom meste je výhoda aj nevýhoda. Bratislava je mestom, s ktorým sa veľká časť obyvateľov nestotožnila a stále sa cítia Východniarmi, Liptákmi, či Záhorákmi. Bratislavčan má veľa iných spôsobov kultúrneho vyžitia a má tiež bližšie ku konkurencii: za hodinu je na výstavisku vo Viedni, za hodinu a štvrť v Brne, za hodinu a pol v Budapešti. Musíme bojovať o nášho návštevníka viac ako napríklad Nitra."
V zahraničí je Incheba známa ako výstavisko s tradíciou, členom Medzinárodnej asociácie veľtrhov a výstav so sídlom v Paríži je od sedemdesiatych rokov. "Dnes máme výstavisko v Prahe aj v Bratislave a lepšie ekonomické výsledky ako výstavisko vo Viedni." Rozin tento fakt vysvetľuje tým, že Viedeň už dnes nie je sprostredkovateľom medzi Západom a Východom, naopak v Bratislave kontinuita výstav nebola narušená rokom 1989.
Konkurencia vo výstavníctve na Slovensku rastie
Hlavný trend v slovenskom výstavníctve je podľa Rozina zvyšovanie konkurencie. "Je to veľmi ťažký zápas o vystavovateľa, aj o návštevníka." Vznikajú rovnako tematicky zamerané výstavy vo viacerých slovenských mestách. V médiách sa objavila otázka, či sú duplicitné výstavy potrebné. "Môžeme sa opýtať aj, načo sú nám dve reštaurácie alebo dva butiky. Na otázku, či Slovensko potrebuje dva autosalóny, môžem povedať, že Slovensko potrebuje toľko autosalónov, koľko je schopný návštevník a vystavovateľ zaplatiť."
Výstavy sa budú rozširovať do všetkých oblastí
Do roku 2007 Incheba pripravuje novinky - policajnú výstavu, ktorá sa bude striedať s vojenskou výstavou, ako aj výstavu Komponent pre automobilový priemysel. V budúcnosti sa bude podľa Rozina tematické zameranie výstav rozširovať do všetkých oblastí. Do júna nového roku je už teraz naplánovaných dvadsať koncertov zahraničných interpretov. V blízkej budúcnosti Incheba pripravuje premiestnenie a skvalitnenie tlačového centra. Priestory by mali mať väčšiu kapacitu a lepšie technické vybavenie. Od nového roku by mal byť vstup na výstavy pre zahraničných návštevníkov zadarmo.