Mnohé hotely na Slovensku majú veľkú časť príjmov z kongresov, či školení, ktoré sa v nich organizujú. Počet klientov z roka na rok rastie, preto sa hotely v rámci širokej konkurencie snažia svoju ponuku služieb stále rozširovať. Už zďaleka nestačí mať veľkú konferenčnú miestnosť a reštauráciu. Hotely dnes lákajú svojich zákazníkov na voľnočasové aktivity, stavajú wellnes centrá, novinkou sú golfové simulátory. Firmy na školenia stále viac využívajú hotely, ktoré sa nachádzajú v menších mestách, či dokonca mimo nich v obciach, ktoré navodzujú pocit relaxu. Medzi obľúbené hotely patria aj hotel Golfer v Kremnici a hotel Remata pri Handlovej.
Domáca atmosféra
Až 90 percent klientely v hoteli Golfer v Kremnici tvoria účastníci školení, seminárov, workshopov a time-buildingov. Hotel pre svoje školenia využívajú mnohé firmy s celoslovenskou pôsobnosťou.
"Našou výhodou je centrálna poloha na strednom Slovensku. Využívajú to predovšetkým tie firmy, ktoré majú regionálne pobočky po celom Slovensku," hovorí riaditeľ hotela Karol Bielik.
Vedenie hotela sa snaží vyhovieť všetkých požiadavkám klientov, prispôsobovať služby, pracovné podmienky, ale aj relaxačnú časť. Bielik prízvukuje, že sa snažia aj o to, aby mal hotel domácku atmosféru. "Máme stálu klientelu, ktorá sa k nám rada vracia, takže tá domáca atmosféra zrejme má pre ľudí svoje čaro," dodáva.
Pre seminárne účely má hotel vyčlenené štyri školiace priestory. Najväčší má kapacitu 75 miest, do ďalších sa zmestí približne 50 hostí. "Z praxe máme skúsenosti, že firmy majú záujem predovšetkým o viac menších miestností. Využívajú ich hlavne vtedy, ak organizujú workshopy a ich účastníci pracujú v menších skupinách," povedal Bielik. Najväčšia seminárna miestnosť je vybavená ozvučením, videoprojektorom a k dispozícii je aj občerstvenie. Aj krátke pauzy v prednáškach tak možno priamo v školiacej miestnosti využiť na občerstvenie kávou, čajom, či pečivom.
Najväčšie školenie, ktoré zabezpečili, bolo pre 120 ľudí, optimálny je však počet hostí 60- 80. Najčastejšie to boli školenia pre farmaceutické a chemické firmy, finančné skupiny, či zamestnancov poisťovní.
Golf priamo v hoteli
V rámci relaxácie je k dispozícii bazén, vírivka, sauny (suchá, vlhká, infračervená), masáže. Veľký záujem býva aj o športové aktivity - fitness, biliard, stolný tenis, či golfový simulátor. Podľa riaditeľa je práve golfový simulátor tým, čím sa odlišujú od iných hotelov a pre hostí je to veľmi príťažlivý moment. Niektoré firmy si tu dokonca organizujú vlastné golfové turnaje.
Golfový simulátor je v podstate virtuálnym golfom. Hrá sa so skutočnými golfovými palicami a loptičkami. Výhodou je, že sa dá hrať nezávisle na počasí, či pokročilej večernej hodine. Simulátor hráčovi umožní zoznámiť sa s golfom na niektorom zo svetoznámych ihrísk. Hráč má pocit, že tam naozaj je. Okrem toho sa dá golf cvičiť aj na troch cvičných jamkách - tzv. chipping and putting greene, kde možno aj začiatočníkov naučiť základom tejto atraktívnej hry. Vedenie hotela plánuje aj výstavbu golfového ihriska vysokého štandardu.
Cvičenie namiesto kávy
V hoteli je k dispozícii reštaurácia, lobby bar, piano bar a organizátori seminárov si s vedením hotela zväčša dohovoria aj outdoor a indoor aktivity. Na hotelovom ihrisku s umelou trávou možno hrať volejbal, streetball, či futbal, v blízkosti hotela je športový komplex s tenisovými dvorcami a futbalovým ihriskom. Hotel ponúka na izbách pripojenie na internet, možné je tiež priame prepojenie na vysokorýchlostný internet.
V hoteli zaviedli aj niektoré novinky. Jedna z nich nesie slogan Cvičenie namiesto kávy. Novinka vychádza z toho, že viaceré spoločnosti zavádzajú počas pracovného času pre zamestnancov cvičenia. Ide predovšetkým o komplex účinných cvikov a správneho dýchania na zahnanie vyčerpania a únavy z prednášok. Trvá to niekoľko minút, cvičenie vedie certifikovaný cvičiteľ, zabezpečený je pitný režim. Cieľom cvičenia je rozprúdiť krv v tele, zabezpečiť prísun novej, okysličenej krvi do mozgu, odstrániť svalovú dysbalanciu a vytvoriť pocit telesnej pohody. Skúsenosti ukazujú, že takto sa dá aj kvantum nových poznatkov vstrebávať podstatne ľahšie.
Hotel zabezpečí v prípade požiadaviek prehliadku mesta a okolia a rôzne ďalšie aktivity. Firmy organizujú zväčša 2-4 dňové školenia, takže program býva niekedy poriadne nahustený. Firmy si hotel často vyberajú aj na firemné oslavy, či ako odmenu pre svojich pracovníkov. V tom prípade býva bohatá hlavne relaxačná časť, obohatená prehliadkou mesta a výletmi do okolia.
Hotel propaguje aj mesto
Do budúcnosti plánujú v hoteli vybudovať ďalšiu väčšiu rokovaciu miestnosť, za sebou už majú rekonštrukciu reštaurácie. Tá umožňuje v súčasnosti variabilné využitie pre rôzne typy akcií podľa požiadaviek zákazníka.
"Snažíme sa cez našich klientov propagovať aj mesto a jeho zaujímavosti. Keďže Kremnica je banícke a minciarske mesto, snažíme sa to sprítomniť aj priamo v hoteli," povedal Bielik. Súčasťou hotela je aj napodobenina banskej štôlne, klienti si tu dokonca môžu vyraziť vlastnú mincu starým, ručným spôsobom. Okrem toho majú klienti možnosť pozrieť si všetko, čo je zaujímavé v samotnom meste. Mestský hrad, Múzeum mincí a medailí, či nedávno sprístupnenú expozíciu priamo v Mincovni Kremnica.