Obrovský rozvoj internetových stránok zameraných na nábor zamestnancov pomohol vytvoriť generáciu záujemcov, ktorí s ponúkanou prácou len flirtujú a chýba im lojalitu k zamestnávateľom, akonáhle sa im naskytne iná možnosť rozvoja kariéry. Ukázal to výskum personálnej spoločnosti Adecco medzi tisíckou zamestnancov
z Veľkej Británie.
Väčšia časť z týchto pracovníkov totiž aj napriek tomu, že sú zamestnaní, stále hľadá nové možnosti v iných firmách. Šiesti z desiatich respondentov sú vďaka používaniu internetu prakticky stále "na love".
Britskí zamestnanci ukázali, že vedia, čo hľadajú v prípadnej novej práci a aktívne sa snažia nájsť firmu, ktorá im to poskytne. Väčšie finančné ohodnotenie pre nich ale nie je prioritou. Zaujíma ich predovšetkým zaujímavá a podnetná práca a priateľské a príjemné prostredie. Iba štvrtina opýtaných príjemné prostredie už našla.
"Internet vytvoril novú generáciu obchodníkov s kariérou," hovorí Steven Kirkpatrick, riaditeľ spoločnosti Adecco. V minulosti boli podľa neho ľudia pri hľadaní práce zdržanlivejší, zatiaľ čo dnes sú proaktívni.
Aby si firmy udržali trvalejší záujem zamestnancov, mali by dodržiavať najmä to, čo sľubujú v pracovných ponukách, a zabezpečiť príjemné prostredie a stabilitu práce. V opačnom prípade im premenlivý pracovný trh prinesie problémy s fluktuáciou.
Zdroj: infoservis.insite.cz
a management-issues.com