Ako ušetriť na káblovke

UPC od prvého januára zvyšuje cenu za rozšírený súbor televíznych programov šírených cez káblovú sieť z pôvodných 450 na 479 korún mesačne.

Zvýšenie sa týka stálych zákazníkov UPC. Noví zákazníci zaplatia od 199 do 299 korún v závislosti od lehoty viazanosti. Stáli zákazníci teda zaplatia približne dvakrát viac. Má UPC ešte aj stálych zákazníkov? Prečo?

Výpovedná lehota zmluvy s UPC je mesačná a začne plynúť prvným dňom nasledujúceho mesiaca. Výpoveď v UPC pochopia správne a onedlho sa vám ozvú, že majú pre vás lepšiu cenu. Približne 290 Sk mesačne na dvanásť mesiacov. Stále takmer o stovku viac ako nový zákazník na 18 mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novým zákazníkom sa však nestanete podaním výpovede, ale až ak vydržíte a naozaj sa necháte odpojiť. Súčasná akciová cena je akciová už minimálne pol roka a zatiaľ je uvedené, že platí len do 31. decembra; aj okamžitou výpoveďou sa stanete novým zákazníkom až 1. februára 2007. Delenie na stálych a nových zákazníkov vo vyššie uvedenom zmysle robí UPC už pár rokov. Čo poviete, prestane UPC deliť zákazníkov na verných a prelietavých už od 1. februára? Tak to snáď nie!

SkryťVypnúť reklamu

Podobne ústretové sú k verným zákazníkom aj poisťovne pri povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel. V tomto prípade to cítia aj radoví zamestnanci poisťovne. Dostanú zamestnaneckú cenu so „super“ zľavou a potom sa od známeho dozvedia, že on ako nový zákazník dostal od ich poisťovne cenu aj o 10 - 20 percent nižšiu. Iný prístup volia telekomunikační operátori. Tu akciu pre no­vých zákazníkov môžete využiť aj bez výpovede, dokonca po uplynutí viazanosti začnete dostávať ponuky na využitie akcie novej.

Racionálne rozhodnutie je teda zmluvu (s UPC či s poisťovňou) vypovedať vždy tak, aby som sa nestal zákazníkom verným, teda zachovávať si výhodnejší status nového zákazníka.

pospisil.blog.sme.sk

 

Autor: TIBOR POSPÍŠIL

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu