Zvýšenie sa týka stálych zákazníkov UPC. Noví zákazníci zaplatia od 199 do 299 korún v závislosti od lehoty viazanosti. Stáli zákazníci teda zaplatia približne dvakrát viac. Má UPC ešte aj stálych zákazníkov? Prečo?
Výpovedná lehota zmluvy s UPC je mesačná a začne plynúť prvným dňom nasledujúceho mesiaca. Výpoveď v UPC pochopia správne a onedlho sa vám ozvú, že majú pre vás lepšiu cenu. Približne 290 Sk mesačne na dvanásť mesiacov. Stále takmer o stovku viac ako nový zákazník na 18 mesiacov.
Novým zákazníkom sa však nestanete podaním výpovede, ale až ak vydržíte a naozaj sa necháte odpojiť. Súčasná akciová cena je akciová už minimálne pol roka a zatiaľ je uvedené, že platí len do 31. decembra; aj okamžitou výpoveďou sa stanete novým zákazníkom až 1. februára 2007. Delenie na stálych a nových zákazníkov vo vyššie uvedenom zmysle robí UPC už pár rokov. Čo poviete, prestane UPC deliť zákazníkov na verných a prelietavých už od 1. februára? Tak to snáď nie!
Podobne ústretové sú k verným zákazníkom aj poisťovne pri povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel. V tomto prípade to cítia aj radoví zamestnanci poisťovne. Dostanú zamestnaneckú cenu so „super“ zľavou a potom sa od známeho dozvedia, že on ako nový zákazník dostal od ich poisťovne cenu aj o 10 - 20 percent nižšiu. Iný prístup volia telekomunikační operátori. Tu akciu pre nových zákazníkov môžete využiť aj bez výpovede, dokonca po uplynutí viazanosti začnete dostávať ponuky na využitie akcie novej.
Racionálne rozhodnutie je teda zmluvu (s UPC či s poisťovňou) vypovedať vždy tak, aby som sa nestal zákazníkom verným, teda zachovávať si výhodnejší status nového zákazníka.
pospisil.blog.sme.sk
Autor: TIBOR POSPÍŠIL