Bývalý rozhodca: Úplatky brali okolo mňa, bral som aj ja

O korupcii vo futbale hovorí bývalý rozhodca MARIÁN DIŇA. Denník Nový čas priniesol informáciu, že tento rozhodca bral úplatky a priznáva sa k tomu.

Vy ste sa sám ohlásili novinám, že viete niečo o korupcii?

"Áno. V Novom čase mali asi dva týždne upútavku. Nakoniec som sa ohlásil."

Kedy ste naposledy pískali?

"V roku 1998. Pískal som vždy na východe. Aj u dospelých, aj mládežnícke zápasy."

Myslíte si, že korupcia je vo futbale stále?

"Isteže."

Aj na najvyššej úrovni?

"Tam som nepískal, takže nemôžem rozprávať o prvej, druhej lige. Ale podľa toho, ako pískali, to niektorí buď nevedeli, alebo... Nehovorím o všetkých, lebo máme aj skutočne dobrých rozhodcov. Veď sa pozrite, koľkí tréneri majú teraz problémy, lebo kritizujú rozhodcov - Kozák, Jankech, Adamec."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V ktorých zápasoch bývali rozhodcovia podplatení?

"V ktorých o niečo išlo. Lenže pískal som aj zápas, kde bol istý vypadávajúci, napriek tomu mi dávali peniaze, aby vyhrali. Funkcionár bol fanatik do futbalu, chcel vyhrať. Zvyčajne sa peniaze dávajú tri-štyri kolá do konca."

Kto dáva peniaze?

"Hráči nie, ale asi o tom vedia. Dávajú funkcionári. Rozhodca potom musí pískať tak, aby si peniaze zaslúžil. Stalo sa, že pri jednom zápase dávali naraz aj dve strany, aj tri. Vyhrať chceli domáci, aj hostia. Keby hostia prehrali, pomohlo by to napríklad ešte tretiemu mužstvu, ktorému išlo o záchranu, alebo o postup, takže dávali aj tretí. Verím, že tak to funguje dodnes."

Koľko peňazí ste dostávali?

"Podľa toho, ktorý klub koľko mal. Domáci dávali bežne dve-tritisíc. Najviac to bolo 15-tisíc. V štvrtej lige dospelých. Zaujímavé bolo, že bol začiatok súťaže, vtedy ešte skoro o nič nešlo."

SkryťVypnúť reklamu

Boli zápasy, za ktoré vám ponúkali peniaze a nevzali ste?

"Samozrejme. Ale väčšinou sa bralo. Aj od jedných, aj od druhých, po zápase sa jednému klubu vracali."

Prečo ste brali peniaze za ovplyvnenie zápasov?

"To je vždy dané atmosférou, v akej sa človek pohybuje. Bralo plno ľudí okolo mňa, bral som aj ja. Starší automaticky mladých navedú, ako sa to robí."

Boli ste hlavný rozhodca, alebo čiarový?

"Aj, aj. Jeden som pískal, potom som mal dvakrát čiaru. Tak dokola."

Ste pripravený, že vás bude vyšetrovať polícia?

"Áno."

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  8. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  1. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  4. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  5. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  6. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 763
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 836
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 315
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 450
  5. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 6 979
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 5 883
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 412
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 3 171
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu