Zákazníkov, ktorí si kúpili mobilný telefón značky BenQ-Siemens a v záruke sa im pokazil, koncom októbra odmietali oba značkové servisy na Slovensku. Dôvodom je krach nemeckej pobočky výrobcu, ktorá prostredníctvom svojej dcérskej servisnej spoločnosti Inservio prestala preplácať servisné úkony.
Servis Inoteska prestal od utorka vykonávať bezplatné záručné opravy pre operátora T-Mobile a predajne mobilných telefónov. Zákazníkov Orange sa obmedzenia netýkali. Rovnako postupoval aj druhý servis PPI-ETC.
Obchodníci musia mobil v záruke prevziať a opraviť
Podľa hovorkyne Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Danuše Krkošovej si musí poškodený zákazník uplatniť záručnú opravu v predajni, kde mobilný telefón zakúpil. Problém v servisnej sieti sa tak prenesie na predajne, pretože zodpovedajú za to, že pokazený mobil prijmú a v zákonnej lehote opravia. Prípadné škody, ktoré vzniknú platbou za záručnú opravu si môžu neskôr uplatniť súdnou cestou. Orange i T-Mobile potvrdili, že pokazené telefóny v záručnej lehote preberajú a opravujú. V prípade, že záručnú opravu odmietne prijať bežná predajňa, zákazník sa môže obrátiť priamo na SOI.
Riešenie sa našlo
Spoločnosť ComD, ktorá na Slovensku zastupuje BenQ-Siemens, podľa vyjadrenia jej riaditeľa Miloša Krála intenzívne pracuje na tom, aby problémy so servisnou sieťou vyriešila. Priznáva, že ťažkosti nastali v dostupnosti náhradných dielov, ale aj pri preplácaní samotných servisných výkonov. Koncom októbra sa podarilo nájsť model, ako od spoločnosti Inservio nakupovať náhradné diely. Zákazníci by teda nemali pocítiť problémy firmy. Záručný servis mobilov vykonáva bezplatne spoločnosť Inoteska. Vzťahovať sa však bude len na telefóny predané prostredníctvom oficiálnych distributérov a mobilných operátorov na Slovensku.