Obezita, napriek jej čoraz väčšiemu rozšíreniu, nie je sama osebe spravodajsky alebo súťažne príťažlivá. Predpokladom úspešného televízneho spracovania takej témy, ako je spoločné chudnutie tučných ľudí, bolo preto dôsledné uplatnenie princípov drámy vytvorením dvoch súťažiacich skupín, ktoré samotné zvyšujú dramatický potenciál hry núteným vylučovaním zo svojich radov najmenej perspektívneho adepta na chudnutie. Medzi dramatizujúce prvky tejto reality šou patrí aj princíp priebežných odmien a trestov, ako aj konečnej - miliónovej - odmeny pre víťaza.
Za relatívnym úspechom takýchto programov sa skrýva aj výber vhodných typov súťažiacich, ktorí tvoria pestrú skupinu z hľadiska veku, pohlavia, výzoru a najmä - hmotnosti.
Skutočne najvýraznejším negatívom relácie je slabý výkon moderátorky. Prevažne kamenný výraz tváre noblesne sa tváriacej, oblečenej aj hovoriacej Malachovskej sa do takejto relácie nehodí.
Uvedené fakty v súhrne dokazujú, že aj téma zdanlivo nevhodná pre obrazovku sa dá komunikačne zaujímavým spôsobom zobraziť na televíznej obrazovke. Súčasne táto šou dokázala, že inak dobre dramaturgicky pripravený program sa dá jednou nie celkom dobre fungujúcou „súčiastkou“ pokaziť alebo aspoň kvalitatívne zhoršiť.
Autor: ANDREJ ŠKOLKAY analytik médií