O nakupovaní

Ľudia z marketingu majú často veľmi zjednodušenú predstavu o tom, ako sa správajú ich spotrebitelia.

Vynakladajú síce státisíce korún na zisťovanie parametrov akéhosi priemerného zákazníka, poradie dôležitosti vlastností výrobku či preferovaných značiek, ale o tom, ako sa pri nakupovaní naozaj správajú, toho veľa nevedia.

Je to o to paradoxnejšie, že práve akt kúpy výrobku alebo služby je tým najdôležitejším momentom, kedy sa ukáže, či marketingové úsilie firmy bude korunované úspechom, alebo nie. A to tisíckrát denne, vždy znova a znova pri každom jednom individualizovanom nákupe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To dá predsa zdravý rozum, že priemerný spotrebiteľ neexistuje. Čo spotrebiteľ, to iný spôsob nakupovania. Niekto chce vyslovene najnovší výrobok, iný ide po cene. Pre niekoho je dôležité mať pri nakupovaní komfort a pohodlie, pre iných je to spoločenská udalosť. Sú takí, ktorí k nakupovaniu pristupujú obozretne, ba až podozrievavo, a tiež takí, ktorým je to úplne jedno a chcú to mať rýchlo za sebou.

SkryťVypnúť reklamu

Tu je zopár citátov konkrétnych spotrebiteľov z prieskumu nákupného správania: „Bola som si nakúpiť oblečenie, lebo som sa po 5 rokoch rozišla s priateľom, je to dobré na nervy“ alebo: „Nechcem to, čo majú všetci navôkol, preto stále hľadám nové a nové veci“, alebo: „Pokiaľ nemám prehľad, neurobím si to svoje „kolečko“, bezhlavo nenakupujem“, alebo: „Nakupovanie je otrava, zbytočná strata času“ ... atď.

Každý z nás má svoj vlastný, jedinečný spôsob nakupovania. A hoci si to ani neuvedomujeme, tento unikátny vzorec nakupovania uplatňujeme bez ohľadu na to, či kupujeme jogurty, topánky, alebo spotrebný úver. Svoju integritu predsa nezmeníme zakaždým len preto, že kupujeme inú kategóriu tovaru či služieb.

Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 769
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 609
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 637
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 611
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 341
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 133
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu