Test národa medzi zástupcami ČR a SR, ktorý v piatok večer priniesla televízia Markíza a Nova, vyhrali s miernym náskokom Slováci. Získali 104 bodov, čím porazili Čechov, ktorých vedomostný kvocient bol 100 bodov.
Najlepší súťažiaci v štúdiu bol učiteľ z Česka Pavel Vašíček (147 bodov). Ako najmúdrejšia celebrita v štúdiu skončil Milan Markovič (127 bodov), po ňom Leona Machálková a tretí skončil Juraj Bača. Najlepšou skupinou v štúdiu boli učitelia, ktorí skončili s vedomostným kvocientom 130 bodov. Absolútnym víťazom súťaže bola 38-ročná Češka Lenka Vyhnánková zo Šternberka (153 bodov), ktorá súťažila prostredníctvom internetu.
Súťažilo sa v otázkach z literatúry, zo zemepisu, z dejepisu, prírodných vied a umenia. Program patril medzi najsledovanejšie relácie, na oboch stranách rieky Moravy ho sledovalo viac ako 64 percent divákov sediacich pri obrazovkách.
JOJ chce nájsť Supermodelku
Od januára prípadne februára štartuje JOJ novú reality šou pod názvom Hľadá sa Supermodelka – televízia bude s divákmi hľadať modelky, ktoré budú schopné fotiť pre svetové magazíny. Tútorkou pre budúce supermodelky bude Simona Krainová z Česka. Vhodné adeptky bude hľadať JOJ prostredníctvom kastingov. Dvanástka dievčat sa bude tri mesiace pod dohľadom kamier pripravovať na kariéru modelky. Víťazka získa zmluvu s agentúrou Elite.
Príde na Slovensko bezplatné Metro?
Luxemburská spoločnosť Metro International, ktorá po celom svete vlastní bezplatné noviny Metro, si dala na slovenskom Úrade priemyselného vlastníctva zaregistrovať ochrannú známku Metro Express – názov a logo, pod ktorým na celom svete vydáva noviny. S určením pre tlačoviny, časopisy, noviny. Spoločnosť vydáva bezplatný denník vo viac ako 100 mestách sveta v 21 štátoch, ktorý má vysokú čítanosť. Prenikla už aj k našim susedom do Maďarska, Poľska a Česka. K svojim podnikateľským plánom sa však jej zástupcovia striktne nevyjadrujú. „Spoločnosť Metro nikdy nekomentuje svoje prípadné budúce investície, a to z dôvodu ochrany obchodných aj konkurenčných záujmov,“ odpovedal pred časom na otázku SME ohľadom blízkych investícií zástupca spoločnosti Rob Newman.
V Británii zakázali detskú reklamu na nezdravé potraviny
Vo Veľkej Británii zakázali reklamu pre deti na nezdravé potraviny. Z obrazoviek tak zmizne propagácia slaných, presladených a tučných jedál. Podľa agentúry ČTK opatrenie je súčasťou snáh britskej vlády obmedziť detskú obezitu. Zákaz sa musí dodržiavať vo vysielaní do 21. hodiny večer. Vysielatelia a výrobcovia potravín nie sú nadšení. Podľa odhadov príjmy z reklamy detských televíznych staníc sa znížia asi o 15 percent.
Na Slovensku je do večerných hodín zakázaná zatiaľ len reklama na alkohol. Úplne zakázaná je reklama na tabakové výrobky.