Privátne bankovníctvo je služba a nie produkt

Privátne bankovníctvo

predstavuje systematickú

správu finančných prostriedkov klienta, resp. komplexnú

starostlivosť o správu celého majetku klienta. Privátne

bankovníctvo v maximálnej

miere zohľadňuje požiadavky a očakávania klientov, pričom tieto očakávania nie je možné uspokojiť tradičnou ponukou bankových služieb.

J edinou cestou je finančné riešenie šité klientovi na mieru. Konkrétnu investičnú stratégiu pripraví privátna banka až po dôkladnom poznaní potrieb a preferencií

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

klienta, z čoho vyplýva, že pri dodržiavaní uvedeného individuálneho prístupu v podstate neexistujú rovnaké stratégie pri rôznych

SkryťVypnúť reklamu

klientoch. Cieľom individuálne zostavenej investičnej stratégie je efektívne zhodnotenie a dlhodobé zveľadenie majetku klienta.

Pre koho je privátna banka určená, zásady privátneho bankovníctva

Privátne bankovníctvo je určené výnimočnej klientele, ktorá má najvyššie nároky, vyžaduje najvyššiu kvalitu a osobitný prístup. To sú atribúty, ktoré dokonale spĺňa práve špecializovaná privátna banka. Spolu s ponukou finančných riešení šitých na mieru, s maximálnou diskrétnosťou a produktovou nezávislosťou sú to zároveň aj základné hodnoty, ktorými sa riadi prvá špecializovaná banka pre túto klientelu na Slovensku - Privatbanka.

Najvýznamnejšími klientmi sú majetné fyzické osoby, ktoré potrebujú poradcu a sprostredkovateľa na správu svojho majetku a dosiahnutie jeho efektívneho zhodnotenia. Čím vyšší je objem investovaných prostriedkov, tým efektívnejšie zhodnotenie sa dá dosiahnuť.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdiel medzi privátnou a retailovou bankou

Zásadný rozdiel medzi privátnou a retailovou bankou je v samotnom pôsobení privátnej banky. Privátna banka je špeciali-

zovaná inštitúcia, ktorá sa zameriava na poskytovanie služieb privátneho charakteru, nie na masový - retailový trh.

Ďalší zásadný rozdiel je v komunikácii a v prístupe ku klientovi. Privátna banka pristupuje ku každému klientovi indivi-

duálne. Individuálny prístup, ktorý prechádza až do partnerského vzťahu, je jedným zo základných atribútov privátnej banky. Banka je pre klienta poradcom, ktorý pre neho vyhľadáva najlepšie investičné príležitosti a následne zostavuje investičné stratégie šité klientovi na mieru. Privátna banka prináša klientovi aj ďalšie pridané hodnoty. Predovšetkým je to diskrétnosť, ktorá je

SkryťVypnúť reklamu

v privátnej banke zabezpečená v maximálnej možnej miere. Dôležitá je tiež úloha privátneho bankára.

Uvedené zásady môže klient nájsť na Slovensku v už spomínanej špecializovanej banke pre privátnu klientelu - v Privatbanke. Privátnemu bankovníctvu v rôznej miere venujú pozornosť aj ostatné slovenské banky.

Privátny bankár

Filozofiou privátneho bankovníctva je ponúkať klientom službu, nie produkt. Privátny bankár je špecializovaný osobný poradca klienta, ktorý zastupuje banku v kontakte s klientom. Je to profesionál, ktorý má dokonalý prehľad vo finančných produktoch, dokonale pozná svojich klientov a ich potreby a na základe ich poznania pripravuje každému klientovi individuálnu a najvhodnejšiu investičnú stratégiu. Prináša klientovi riešenie, ktoré v sebe skrýva zmes jednotlivých produktov tak, aby pridaná hodnota pre klienta bola čo najväčšia.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci nadštandardného prístupu ku klientovi je v privátnej banke samozrejmosťou, že privátny bankár je svojmu klientovi stále k dispozícii. Ich stretnutia sa neodohrávajú výlučne na pôde banky, miesto a čas stretnutí vždy určuje klient. Privátny bankár prichádza za klientom individuálne a diskrétne tam, kde to klientovi najviac vyhovuje. MICHAL ŠUBÍN

Privatbanka

ČSOB

Individuálna a komplexná starostlivosť o súkromné financie najbonitnejších klientov - fyzické osoby nepodnikateľov, služba sa poskytuje pri objeme finančných prostriedkov od 5 miliónov korún.

Finančný bankár s tímom finančných expertov ČSOB navrhne klientovi riešenia jeho finančných potrieb. Cieľom je, prostredníctvom individuálneho prístupu, dlhodobo zhodnocovať finančné prostriedky klienta, a teda navrhovať komplexnú investičnú stratégiu.

SkryťVypnúť reklamu

Dexia banka

Z hľadiska realizácie obchodných a investičných stratégií majú klienti Dexia banky k dispozícii široké portfólio produktov, prostredníctvom ktorého dokáže banka na základe individuálneho prístupu vytvoriť portfólio produktov zodpovedajúce rizikovému a investičnému profilu klienta. Produktové portfólio je pritom tvorené od základných investičných nástrojov až po individuálne ponuky štruktúrovaných a zabezpečených investičných nástrojov.

Individuálny prístup poskytuje banka na základe požiadaviek klienta a na základe individuálneho posúdenia týchto požiadaviek. Zo strany banky ide o vysoko individuálny prístup rešpektujúci požiadavky, ciele a rizikový profil klienta.

HVB Bank

Private banking HVB Bank môžu získať klienti a neklienti, ktorí očakávajú prvotriedny servis pre svoj majetok, individuálny prístup a medzinárodné know-how, a ktorí spĺňajú znaky klienta ako sú

SkryťVypnúť reklamu

napr. vlastníctvo viacerých nehnuteľností, investície v cenných papieroch, majetok uložený vo viacerých bankách, disponibilný kapitál od 5 mil. Sk a pod.

Private Banking je komplexná starostlivosť,

zahŕňajúca proces od strategického plánovania

(štrukturalizácia majetku, analýza miery riziko/zisk, daňové a likvidné plánovanie), cenných papierov (správa majetku, poradenstvo), štandardného bankovníctva až po reality (analýza, poradenstvo financovanie, sprostredkovanie).

Private banking poskytuje HVB Bank bezplatne. Klientovi sú spoplatné len jednotlivé služby a produkty, ktoré využíva a to zväčša individuálne.

Istrobanka

Aktivitami v oblasti privátneho bankovníctva banka aktuálne reaguje na neustále zmeny na finančných trhoch a snaží sa tak naplniť predstavy klientov o tom, ako by mali byť ich prostriedky spravované.

SkryťVypnúť reklamu

Pokračovanie na str. 4

Privátny bankár, podporený profesionálnym tímom finančných analytikov, denne sleduje vývoj finančných investícií, hospodárske, sociálne a ekonomické udalosti, a následne modeluje portfólio zodpovedajúce individuálnym potrebám klienta. Klient si vyberie formu spolupráce, akou chce mať svoje prostriedky spravované. Má dve možnosti:

- Portfóliový účet (správa a riadenie prostriedkov klienta bankou)

- Investičné služby privátneho bankovníctva (technická realizácia transakcií bankou na základe pokynu klienta)

Portfóliový účet

Jeho podstatou je dlhodobé riadenie a správa prostriedkov klienta. Predpokladaná doba riadenia by mala byť minimálne jeden rok.

Klientom sa môže stať ten, kto:

uzatvorí Zmluvu o Portfóliovom účte

SkryťVypnúť reklamu

uloží objem prostriedkov minimálne milión korún alebo ekvivalent v cudzej mene alebo v cenných papieroch v banke (na bežný peňažný podúčet, majetkový účet CP)

Výhody Portfóliového účtu pre klienta:

- investovanie na tuzemských i zahraničných finančných trhoch

- voľba vlastnej investičnej stratégie voľbou portfóliového typu

- individuálne úrokové sadzby a devízové kurzy, nízke transakčné náklady a poplatky

- portfóliový servis

Produkty v rámci Portfóliového účtu:

Obchodovanie s akciami (NYSE, NASDAQ, Frankfurt)

Obchodovanie s dlhopismi (štátne, podnikové a komunálne dlhopisy, hypotekárne záložné listy)

Investovanie do podielových fondov (tuzemských a zahraničných)

Ponuka peňažných produktov

(termínované vklady)

Investičné služby privátneho bankovníctva

SkryťVypnúť reklamu

Tieto služby môže využiť klient, ktorý má záujem sám rozhodovať o svojich investíciach, resp. má k dispozícii peňažné prostriedky na vopred ohraničené časové obdobie. Banka klientovi ponúka komfort pri realizácii transakcií, na ktoré dostane od klienta pokyn. V tomto prípade teda nejde o správu finančných prostriedkov klienta bankou.

Privátnym klientom sa môže stať ten, kto:

uzatvorí s Istrobankou,a.s. Zmluvu o poskytovaní investičných služieb privátneho bankovníctva a zmluvy o uskutočňovaní transakcií (Obstaraní kúpy alebo predaja CP, Uskutočňovaní devízových spotových transakcií, Zriaďovaní KTV) a zriadi si v Istrobanke bežný účet

Výhody pre klienta

- sledovanie dôležitých termínov a kontaktovanie klienta zo strany banky

- jednoduchá technická realizácia transakcií - telefonicky (vystavenie príslušných dokumentov zabezpečí banka)

SkryťVypnúť reklamu

- individuálne úrokové sadzby a devízové kurzy

- bezplatné investičné poradenstvo

- nízke transakčné poplatky

Typy transakcií, ktoré banka ponúka klientovi:

- zriaďovanie termínovaných vkladov

- devízové transakcie

- obstaranie nákupu a predaja tuzemských i zahraničných CP

OTP Banka Slovensko

Klientmi privátneho bankovníctva sú solventní klienti (prevažne muži - podnikatelia, manažéri.), ktorí sú zaneprázdnení a preto si vyžadujú produkty a služby, ktoré sú prispôsobené individuálne ich časovému harmonogramu a požiadavkám. Nie je to však pravidlo. Každý klient má iné požiadavky a očakávania. Služba je limitovaná sumou jeden milión korún. Privátnemu klientovi banka ponúka kompletný servis vrátane platobných nástrojov, ako karty, šeky a poistenia podľa vlastného želania klienta.

SkryťVypnúť reklamu

A taktiež:

- správu portfólia ako celku s prihliadnutím na investičný horizont klienta, jeho potrebu likvidity a jeho vzťah k riziku

- môže vytvárať aj individuálne portfóliá pre jedného alebo viacerých klientov s vyšším objemom prostriedkov a rovnakou stratégiou

- zabezpečenie prístupu k investíciám v rámci OTP Group

- organizovanie spoločenských akcií, ktoré sú zaujímavé pre privátnych klientov

Privatbanka

Privátne bankovníctvo predstavuje hlavné zameranie Privatbanky. Tá pôsobí na slovenskom finančnom trhu ako špecializovaná privátna banka, ktorej služby sú určené bonitnej klientele.

Klienti Privatbanky sú v kontakte s bankou prostredníctvom privátnych bankárov, ktorí sú etablovaní v jednotlivých regiónoch Slovenska. Privátny bankár má priamy prístup k jednotlivým špecializovaným odborom banky. Vďaka tomu je celý systém mimoriadne efektívny, pretože privátny bankár vie promptne reagovať na novovzniknuté investičné príležitosti. Popri tom je táto forma komunikácie s klientom mimoriadne dôležitá aj z pohľadu diskrétnosti, nakoľko do rozhodovacieho procesu a kontaktu so samotným klientom prichá-dza minimálny počet ľudí z celej banky.

SkryťVypnúť reklamu

Produkty

Nosnými službami privátneho bankovníctva sú služby investičného charakteru. Ide najmä o Asset Management s riadením individuálnych portfólií.

V Privatbanke popri týchto tradičných rieše-

niach stále hľadáme nové možnosti, prostredníctvom ktorých chceme ponúkať klientom alternatívne riešenia investovania. Najvyššou formou skutočne efektívnej a komfortnej správy finančného majetku klienta je v portfóliu produktov banky nová služba - Privatbanka Wealth Management. Skrýva v sebe služby banky v jednom celku. Obsah je závislý výlučne na potrebách a požiadavkách klienta. Hlavným prvkom je správa aktív, doplnená produktmi treasury (finančné a korporátne zmenky, termínované vklady), službami platobného styku vrátane platobných kariet Diners Club, Master Card a VISA, internetbanking a homebanking. Dôležitým prvkom sú úverové produkty, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť privátneho bankovníctva.

SkryťVypnúť reklamu

Individuálna správa aktív kombinuje investovanie do štyroch tried aktív v závislosti od výnosových očakávaní klienta a jeho rizikového profilu. Banka sa pri výbere jednotlivých inštrumentov riadi prísnou nezávislosťou, pričom finálna podoba portfólia je definovaná kolektívnym rozhodnutím investičného výboru banky.

Služby privátneho bankovníctva sú určené aj právnickým osobám, napr. finančným inštitúciám, ktoré sústreďujú veľkú likviditu. Týmto spoločnostiam Privatbanka okrem základných bankových produktov ponúka taktiež komplexnú správu finančných aktív firmy.

Trendy

Snahou Privatbanky je posunúť privátne bankovníctvo na Slovensku na takú úroveň, ktorá je bežná v praxi privátnych bánk v zahraničí. Keďže v privátnom bankovníctve ide o komplexnú starostlivosť o klienta, trendom do najbližšej budúcnosti, ktorý chceme sledovať, bude doplniť finančné a investičné služby o ďalšie služby, aj nefinančného charakteru. Chceme byť pre klienta komplexným finančným správcom, ktorý spravuje všetky druhy jeho majetku, okrem finančných aktív napríklad aj reality či umelecké diela. Portfólio služieb chceme ďalej rozšíriť napríklad o sprostredkovanie daňového a právneho poradenstva, poradenstva pri nákupe nehnuteľností, umeleckých diel, nákupe luxusných služieb a tovarov, či už ide o zabezpečenie

SkryťVypnúť reklamu

luxusnej dovolenky, účasti na výnimočných podujatiach a pod.

Slovenská sporiteľňa

Banka poskytuje služby privátneho bankovníctva pre klientov s objemom finančných aktív, ktoré presahujú 10 miliónov slovenských korún, resp. ekvivalent v inej mene. Možnosti týchto klientov sú z hľadiska investovania prakticky neobmedzené. Klientom privátneho bankovníctva banka dokáže prispôsobiť ponuku tak, aby presne odzrkadľovala ich špecifické požiadavky. V rámci poskytovania týchto služieb najskôr identifikuje investičný profil klienta a až na základe získaných informácií navrhne klientovi vhodnú formu správy jeho finančného majetku.

Privátny klient banky môže využívať predovšetkým aktívnu správu finančného majetku v podobe individuálne riadeného portfólia, ktoré zohľadňuje jeho investičný horizont, vzťah k riziku, požiadavky na likviditu, menu, ako aj iné špecifiká alebo obmedzenia. Táto ponuka je určená najmä pre klienta, ktorý nemá čas zaoberať sa investovaním.

SkryťVypnúť reklamu

Naopak, klientovi, ktorý chce sám robiť investičné rozhodnutia a byť aktívne zapojený do riadenia svojho finančného majetku, ponúka k správe jeho portfólia poradenský servis spojený s návrhom optimálneho investičného riešenia.

Všetkým klientom privátneho bankovníctva zároveň poskytuje pravidelný a komplexný reporting o vývoji a stave ich investovaných prostriedkov.

Situácia na slovenskom trhu

Podľa niektorých zahraničných agentúr analyzujúcich slovenský trh je počet individuálnych klientov private bankingu (klienti s objemom finančných aktív nad 1 mil. USD) zhruba 2700, iné zdroje uvádzajú počet približne 9 500 klientov s objemom finančných aktív od 100 tis. EUR do 300 tis. EUR.

Privátne bankovníctvo má v Slovenskej sporiteľni perspektívu, najmä vzhľadom na najrýchlejší rast príjmov práve u tejto skupiny klientov.

V súčasnosti potenciálni klienti privátneho bankovníctva získavajú disponibilné prostriedky vo väčšej miere už aj predajom firiem alebo dedením, pričom potrebujú kvalitné investičné poradenstvo,

ktoré im dokáže banka poskytnúť na profesionálnej úrovni.

Tatra banka

Tatra banka bola jednou z prvých bank, ktoré začali poskytovať služby privátneho bankovníctva na slovenskom trhu. Nárok na poskytovanie komfortnej služby privátnych bankárov nie je stanovený úplne jednoznačne len na základe výšky finančných prostriedkov, ktoré klient zveril banke do správy. Pri rozhodovaní o tejto správe osobných financií môže hrať úlohu i významné spoločenské postavenie, avšak predpokladom je pochopiteľne bonita pohybujúca sa radovo v miliónoch korún a schopnosť i ochota si nadštandardné služby zaplatiť.

Privátne bankovníctvo banky zabezpečuje správu bankových a investičných produktov, optimalizuje finančné toky na bankových a majetkových účtoch klienta, poradí ako najlepšie zhodnocovať voľné finančné prostriedky, navrhne ako výhodne financovať investičné zámery klienta úverovými produktmi skupiny Tatra banka a je k dispozícii na konzultácie o finančných otázkach v mieste, ktoré vyhovuje klientovi. Po zistení klientových možností, potrieb a plánov a po vytvorení odbornej finančnej analýzy mu privátny bankár navrhne a vysvetlí individuálne portfólio produktov, ktoré je pre neho najvhodnejšie a dostatočne flexibilné.

Klientom v tomto segmente banka poskytuje starostlivosť prostredníctvom osobného kontaktu

s privátnym bankárom. Ten sa na potreby klienta a jeho finančnú situáciu pozerá globálne, má prehľad o jeho investičných cieľoch, a tým sa snaží prispôsobiť stratégiu zostavenia a riadenia portfólia jeho finančných aktív a pasív.

UniBanka

UniBanka poskytuje služby privátneho bankovníctva na regionálnom princípe. Disponuje sieťou špecializovaných privátnych pracovísk v dvanástich mestách po celom Slovensku, kde sa klientom a ich rodinným príslušníkom venujú vysoko kvalifikovaní privátni bankári. Tieto pracoviská sú dizajnovo riešené inak ako klasické obchodné miesta, zaručujú tak klientom vyššie pohodlie a diskrétnosť pri rokovaniach s privátnym bankárom.

Jednou z priorít privátneho bankovníctva v UniBanke je individuálny prístup ku klientovi, takže pevne určený limit nie je. Banka na základe svojich skúseností individuálne posudzuje vhodnosť služby privátneho bankovníctva pre jednotlivého klienta. Z praxe však môžeme povedať, že služby privátneho bankovníctva využívajú v prvom rade bonitní klienti s vyšším objemom finančných prostriedkov. Navyše niektoré produkty sú limitované hranicou tri milióny, aby bol pomer nákladov a výnosov efektívny pre obe strany, pre klienta aj pre banku.

Hlavným cieľom privátnych bankárov UniBanky je ochrana a stabilný rast hodnoty majetku klienta. UniBanka kladie dôraz na individuálne investičné poradenstvo, finančné plánovanie, zabezpečenie rutinných aj špeciálnych bankových služieb, poistné produkty. Snažíme sa, aby klient mohol využívať služby privátneho bankovníctva kedykoľvek, či je

v práci, na dovolenke alebo doma, pričom má zabezpečenú úplnú diskrétnosť. K údajom o privátnych klientoch (zostatky účtov, výška investícií, a pod.) má prístup iba privátny bankár a autorizovaný zamestnanec privátneho bankovníctva. Samozrejmosťou sú individuálne riešenia a podmienky, ako aj prístup k produktom a službám, ktoré nie sú prístupné bežnej klientele.

VÚB banka

Banka poskytuje služby privátneho bankovní-ctva klientom pri rôznom objeme finančných prostriedkov podľa toho, ktorý produkt si klient vyberie. Pri individuálnom portfóliu je to 5 mil. Sk, alebo pri portfóliu zloženom z inštrumentov peňažného trhu a z podielových listov 3 mil. Sk. Banka v rámci privátneho bankovníctva poskytuje komplexné štandardné finančné služby určené pre tento segment klientov. To znamená platobný styk, hypotéky, vyššie rady kreditných a debetných kariet, poistenia, dôchodkové sporenie, poradenstvo a financovanie rodinného biznisu a pod. Služby sú vždy poskytované v špeciálnom režime určenom pre klientov privátneho bankovníctva, to znamená diskrétne, rýchlo a individuálne. Medzi základné služby privátneho bankovníctva však patrí najmä poradenstvo pri vytváraní investičných stratégií, ich následná realizácia a všetky finančné služby súvi-

siace so správou aktív. Najdôležitejšia je práve správna alokácia aktív, ktorá má z dlhodobého pohľadu najväčší vplyv na dosiahnutú výkonnosť portfólia klienta. Práve pri nej by sa mala prejaviť pridaná hodnota privátneho bankára, ktorý na základe poznania individuálnych potrieb klienta a predpokladaných trendoch vývoja finančných trhov navrhuje vhodné investície. Návrhom, samozrejme, predchádzajú diskusie s klientom o investičnom horizonte, miere rizika, ktoré je klient ochotný akceptovať, meny, v ktorých sa môže investovať, ďalších investičných obmedzeniach a pod. V osobe privátneho bankára klient postupne získava kontaktnú osobou na individuálne riešenie všetkých otázok spojených s finančnými službami. Banka poskytuje privátnym klientom možnosť zakódovania názvu účtu. Prehľad o transakciách klienta má tak iba prísne limitovaný počet pracovníkov banky. Účet je zvyčajne úročený výhodnou sadzbou, má nadštandardný overdraft a jeho vedenie je bezplatné.

Služby sú poskytované v špeciálnom režime určenom pre klientov privátneho bankovníctva. Banka zabezpečuje aj rôzne špeciálne požiadavky

klientov, pričom spolupracuje s bankou Intesa, ktorá je lídrom v oblasti privátneho bankovníctva v Taliansku. Dokáže klientom poradiť aj v oblasti využívania voľného času a zorganizovať im napríklad návštevu opery La Scala, zápasu futbalového klubu AC Miláno, alebo pretekov F1 v Monze.

Privátni klienti platia fixný poplatok z objemu spravovaného majetku + poplatky za transakcie s cennými papiermi. Klienti privátneho bankovníctva VÚB banky už neplatia žiadne vstupné poplatky za nákup podielových fondov, poplatky za evidenciu domácich a zahraničných cenných papierov a podobne.

Zdroj jednotlivé banky (vj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 722
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 521
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 534
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 519
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 473
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 037
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 197
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu