FOTO - ARCHÍV |
Myšlienka poskytnúť kľúčovým zamestnancom možnosť pracovať menej hodín za nižšiu mzdu a benefity môže vyzerať ako nezmysel. Nová americká štúdia však ukázala, že taká flexibilita môže priniesť mnoho výhod. Podľa doktorky Ellen Ernst Kossekové zo Školy pracovných a priemyselných vzťahov pri Michigan State University je to spôsob, ako prilákať, motivovať a udržať najvýkonnejších ľudí.
S ďalšími kolegami skúmala americké a kanadské spoločnosti, ktoré sa v posledných najmenej šiestich rokoch boli nútené zaoberať znižovaním objemu práce. Výsledná štúdia, ktorej sa zúčastnili i veľké firmy ako IBM, Starbucks, Deloitte & Touche alebo General Mills, vychádza z rozhovorov so zamestnancami a manažérmi.
Ukázalo sa, že zamestnanci, ktorí pracujú menej hodín, sú v menšom strese, majú pocit, že lepšie plnia svoje pracovné povinnosti a sú tiež lojálnejší k zamestnávateľovi. Najdôležitejšie však je, že znížený objem práce dokáže lepšie udržať najvýkonnejších zamestnancov, čo si želá každá firma. Zamestnanci potom majú
tiež priestor viac premýšľať o svojej práci a prichádzať s nápadmi, ktoré by im inak neprišli na um.
Kosseková sa domnieva, že skrátiť pracovný čas je možné u väčšiny profesií a mal by to byť trend ďalších rokov. Nejde o to, nutne upravovať pracovný rozvrh každého individuálneho zamestnanca, ale o nový náhľad manažérov na meniacu sa podstatu práce a rôzne spôsoby jej výkonu. Zdroj:
www.management-issues.com/2006
a infoservis.insite.cz