lovej televízie a internetu.
Minúta volania stojí u operátorov odlišne a cena závisí aj od zákazníckeho programu. V tých, ktoré sme vybrali, zaplatí zákazník T-Comu v silnej prevádzke 4,80 koruny za minútu miestneho hovoru, zákazník UPC Broadband Slovakia alebo GTS Nextra 2,14 koruny. Volanie prostredníctvom ďalších alternatívnych operátorov Etel a Slovanet vyjde 2,26 koruny za minútu. V medzimestských volaniach je zasa najlacnejšia minúta cez Slovanet. Lákadlom spoločnosti UPC je aj bezplatné volanie v rámci ich siete.
UPC to spúšťa postupne
Hlavným hráčom na trhu s pevnou linkou je stále Slovak Telekom, funguje pod obchodnou značkou T-Com. Má približne 900–tisíc zákazníkov. Najväčší alternatívni operátori ako Etel, GTS Nextra a Slovanet ich majú len niekoľko tisíc.
Počet zákazníkov, ktorých získala spoločnosť UPC, ešte nie je známy. „O našu službu záujem je, konkrétny počet zákazníkov však oznámime až v najbližšej kvartálnej správe,“ povedal hovorca UPC Jaroslav Kolár.
UPC dnes poskytuje služby káblovej televízie v 29 mestách a internet Chello v štyroch mestách - v Bratislave, Košiciach, Žiline a Trnave. Po celom Slovensku má 300–tisíc prípojok, z toho skoro 165–tisíc v Bratislave. Internet Chello využíva približne 30–tisíc slovenských zákazníkov.
Hlasovú službu spustilo UPC zatiaľ len v Bratislave. „Naraz sme telefonovanie nespustili z obchodných a strategických dôvodov, službu však plánujeme sprístupniť aj v ďalších mestách,“ vysvetlil Kolár. Rovnako spoločnosť postupovala podľa neho aj v prípade zavádzania internetu Chello.
Výhodnejšie postavenie
Oproti alternatívnym operátorom má UPC výhodnejšie postavenie. Napriek tlaku Telekomunikačného úradu alternatívni operátori sú stále odkázaní na využívanie prípojok konkurenčného Slovak Telekomu, preto ich zákazník musí byť najprv zákazníkom Telekomu. UPC má vybudovanú vlastnú sieť pripojení priamo do domácností. Môže teda Telekomu lepšie konkurovať.
Ten sa konkurencie neobáva. „Nová hlasová služba od UPC znamená pre T-Com nárast konkurencie, no veríme, že zákazníci ostanú verní našim službám,“ povedal riaditeľ pre komunikáciu Slovak Telekomu Ján Kondáš.
To, či UPC eviduje príchod ľudí, ktorí doteraz vyžívali pevnú linku od T-Comu, Kolár nechcel komentovať, pretože to vzhľadom na krátky čas považuje za predčasné.
Podľa Kondáša Slovak Telekom neeviduje počet zákazníkov, ktorí prešli k alternatívnym operátorom. „Eviduje iba nových zákazníkov, ktorí boli zrejme v minulosti zákazníkmi iných operátorov,“ povedal.