Panika s kečupom
Veď to poznáte: otec rodiny od októbra hľadajúci vianočné darčeky, dialóg zamilovanej dvojice o jemnosti čokolády, vyspevujúci ľudia v prevážaných havarovaných autách, spokojné gazdinky, jahody padajúce do jogurtov a mnoho, mnoho ďalších.
Napriek tomu, z času na čas reklama ľudí dokáže aj zaujať. Nevedia síce prečo, ale povedia si: Tá a tá reklama je dobrá. Medzi takéto reklamy určite patrí vianočná Kofola („Ja už ho vidííím.“), Sony Bravia - milióny farebných loptičiek skackajúcich ulicami San Francisca, kontroverzná Fidorka, zľudovená „Padá sniežik padá...“, sebavedomá „Buď si easy, alebo nie si.“ ... a teraz najnovšie, určite aj „tá kečupová“.
Havarijné poistenie od Kooperatívy je vskutku vynikajúcou reklamou. Má totiž všetkých „5, či dokonca až 6 P“, ktorými sa líšia vynikajúce od iba dobrých reklám: jednoduchý, a teda ľahko zapamätateľný príbeh, pravdivosť (mohlo by sa to stať komukoľvek z nás), výborných protagonistov, prekvapivú pointu, skvele sa hodiace posolstvo („Nerobte paniku!“), ale najmä – a to je to, prečo túto reklamu považujem za takú skvelú – produktovú orientáciu. Skrátka, celý príbeh od začiatku až do konca je jednou skvelou metaforou priebehu poistnej udalosti.
Teraz už len ostáva čakať na predajné výsledky tejto reklamy.
|
Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant