Rehákova rodina pôsobí vo vydavateľstvách, ktoré vydávajú týždenníky .týždeň, Slovenka, Star, mesačníky Dorka, La Femme. Pred niekoľkými mesiacmi Rehák vystúpil z firmy Harad, ktorá vlastní licenciu rádia Jemné Melódie.
Ladislava Reháka a jeho dvoch synov, Juraja a Martina, zatkla minulú stredu polícia, obvinila ich z vydierania. V piatok okresný sudca pustil na slobodu Ladislava Reháka a syna Juraja. Všetci sú však stále obvinení.
Šéfredaktora týždenníka .týžden Štefana Hríba sa zatknutie podnikateľa dotklo osobne. „S Ladislavom Rehákom spolupracujem na projekte .týždňa dva roky a poznám ho ako korektného človeka, ktorému dôverujem.“
Tvrdí, že .týždeň je veľmi úspešný projekt, ktorý už žiadna kauza nezastaví. Podľa stanov vydavateľstva výlučnú zodpovednosť za obsah časopisu nesie iba šéfredaktor. Zatknutie a obvinenie Reháka sa podľa Hríba obsahu a istoty časopisu netýka.
Martin Lengyel, člen predstavenstva firmy Harad, povedal, že Rehák už niekoľko mesiacov nemá na rádio vplyv. Rádio Jemné Melódie riadi v plnom rozsahu predstavenstvo firmy a „všetko v ňom funguje, tak ako má“.
Lengyel v súvislosti so zatknutím Reháka nečaká žiadne problémy. Tvrdí, že kauza neovplyvní chod ani ostatných médií, lebo každé z nich má vlastný profesionálny manažment.
Šéfredaktorka týždenníka Slovenka Anna Ghannamová povedala, že z titulu funkcie sa stará o obsahovú stránku časopisu, za ktorú zodpovedá už štvrtý rok iba ona. Podobne reagovala aj šéfredaktorka mesačníka Dorka Ľubica Pavelková.
Mediálny analytik Andrej Školkay si myslí, že kauza neovplyvní obsah ani ekonomiku médií, ktoré sú prostredníctvom vydavateľstviev spojené s rodinou Rehákovcov. Podľa Školkaya to „závisí od toho, do akej miery vie manažment fungovať bez priameho rozhodovania členov rodiny Rehákovcov“.
Analytik: Inzerentov zaujíma náklad a čítanosť
Rodina Rehákovcov ovláda firmu Media 2, ktorá médiám z vydavateľstiev, kde majú podiel, a rádiu Jemné Melódie, predáva reklamný priestor.
V predstavenstve tejto firmy je aj Martin Lengyel. Podľa neho si činnosť firmy možno vysvetliť aj ako kontrolu nad predajom reklamy.
„Media 2 môže buď plniť, alebo neplniť plán predaja. A podľa objemu predaja Media 2 závisia reklamné tržby médií v skupine,“ odpovedal Lengyel na otázku, či by sa prípadné problémy firmy mohli preniesť na médiá.
Podľa mediálneho analytika Andreja Školkaya väčšinu inzerentov zaujímajú náklady, predajnosť a čítanosť periodík. Dodal, že sa zriedkavo stáva, žeby inzerenti sťahovali inzerciu z morálnych dôvodov.
(dro)
Vydavateľstvá, kde majú zastúpenie Rehákovci
* STAR production (Slovenka, Dorka) - spoločníkom a konateľom je Mária Reháková (manželka Ladislava Reháka),
* Starpress (Star, La Femme) - jeden zo spoločníkov je Ladislav Rehák,
* W Press (.týždeň) - v dozornej rade je Martin Rehák.
Zdroj: www.orsr.sk