Robí to tak už viac ako 70 rokov, a tak dnes platí rovnica: Volvo = bezpečnosť (podobne ako Coca cola = osvieženie, Nike = excelovať či Microsoft = pomáhať ľuďom realizovať ich potenciál).
Dosiahnuť, aby o značke všetci ľudia na svete rozmýšľali rovnako a navyše – ak ide o automobilku - aby im pri vyslovení mena v mysli naskočil taký dôležitý pojem, ako je „bezpečnosť“, je naozaj nevšedný úspech. A automobilka to využíva: „Bezpečnosť v prvom rade. Vždy.“ – ako sa môžete dočítať na jej oficiálnej webovej stránke.
Slovenský importér automobilov značky Volvo však hovorí „inou rečou“. Pokojne hodí za hlavu niekoľko desaťročí budovaný imidž a snaží sa prilákať zákazníkov frivolnou reklamou v podobe pozvania na rande. (Je jasné, že ide o zveličenie, ale už ste niekomu posielali svoju polonahú fotografiu a pozývali ho tak na rande?)
Zo sprievodného listu plného superlatívov sa čitateľ, ešte lepšie čitateľka dozvie, že ju pozývajú na skúšobnú jazdu športových verzií modelov automobilky. Ako sa píše v liste: „...zistíte, že mať doma vyšportovaný švédsky model je lákavá predstava“. Ó aké vtipné! Celé je to však akési lascívne, „slizké“, neúprimné, neprofesionálne a hlavne: nie bezpečné.
|
Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant