Začali ho stavať v auguste 2004, odovzdať sa ho podarilo v predstihu.
Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho bolo najväčším problémom pri výstavbe úseku to, že sa budoval za plnej prevádzky. To neraz komplikovalo a zdržovalo prevádzku.
Do výstavby zasiahla aj minuloročná mimoriadne tvrdá zima, no výraznejšie časové sklzy nevznikli.
Na úseku medzi Hronským Beňadikom a Žarnovicou je v súčasnosti rýchlostnou cestou prepojených 23 kilometrov, ďalšia etapa výstavby by sa mala začať v nasledujúcom roku.
Pôjde o úsek medzi Žarnovicou a Šášovským Podhradím, pričom v prvej etape sa bude stavať cesta medzi Žarnovicou a Lehôtkou pod Brehmi.
Rýchlostná cesta je súčasťou južného ťahu medzi Trnavou a Banskou Bystricou.
Podľa ministra je reálne, že prepojenie Bratislavy a Banskej Bystrice môže byť ukončené v roku 2010.
Budovanie rýchlostnej cesty si vyžiadal aj fakt, že frekvencia dopravy na tomto úseku je mimoriadne vysoká.
Podľa údajov z minulého roka úsekom pri Rudne prešlo denne 20 400 áut.
V porovnaní s rokom 1995 je to viac ako osemtisícový nárast denne.
Celý úsek je navrhnutý ako štvorpruhová cesta s parametrami na rýchlosť 100 kilometrov za hodinu.
Zvýšiť by sa ním mala nielen cestovná rýchlosť, ale aj bezpečnosť premávky. Pre vysokú nehodovosť zvykli vodiči úsek nazývať aj hronským lievikom.