Lexus RX 300 Na druhej strane rieky

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo umožniť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kvalitný ..

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo umožniť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kvalitný zvuk audio sústavy Mark & Levinson a napokon upokojujúcu jazdu.

Láska prichádza

cez interiér

Model RX ešte patrí k tým Lexus-om, ktoré sa prezentujú až na druhý pohľad alebo dotyk. Spočiatku bežné japonské auto postupne odhaľuje svoje tromfy. Najskôr je to ticho, potom sluš-ná aerodynamika (cx-0,33), následne sedadlá, zvuk audio sústavy, natáčacie xenónové svetlomety, optitrónový prístrojový panel a výkonný motor. Niektoré detaily, ako napríklad ovládacie tlačidlá vo dverách, pôsobia trochu nemoderne. Kompletný opis palubnej elektroniky by zabral podstatne viac miesta, lebo tá je všade. Okrem kamery na cúvanie sme zažili aj príplatkový multimediálny svet s prehrávačom DVD a zvukom špičkovej audio sústavy. V takomto aute môžete cestovať s úsmevom aj v piatok popoludní. Nedávna modernizácia priniesla kvalitnejšie materiály a lepší

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

motor.

Dve verzie

Jediné, čo môže Lexus RX znevýhodniť v Európe, je malý výber motorov, pretože okrem hybridného pohonu je v ponuke len benzínový šesťvalec. V teste sa ukázal ako vyzretý agregát a výrobcom udávanú priemernú spotrebu prekročil iba o 0,8 l/100 km, čo sa nám nestáva často. Krátkodobé kontrolné šantenie si samozrejme vyžiadalo podstatne viac. Za zmienku stojí krútiaci moment 342 Nm a príjemný nábeh výkonu. K temperamentnému motoru s okamžitou odozvou na plynový pedál by pasovala rýchlejšia automatická prevodovka než je päťstupňový mechanizmus ECT. Šepotajúcemu šesťvalcu s duálnym časovaním ventilov stačí 7,8 s na to, aby dvojtonové teleso dosiahlo rýchlosť 100 km/h.

Bača, a žinčicu

máte?

Lexus v počiatku testu akoby prischol k ceste a ani nás to neťahalo do terénu. V konečnom dôsledku výlet mimo asfalt prevýšil očakávania. Svoj podiel na tom má nastaviteľná výška

SkryťVypnúť reklamu

podvozku v troch úrovniach, konkrétne pre rýchlu jazdu

po asfalte (- 1,5 cm), normálny režim a jazdu v teréne (+ 3 cm). V samotnom vzduchovom pružení tkvie tajomstvo vysokého komfortu aj na hrboľatej ceste. Podvozku prekríženie náprav nevonia, na druhej strane pri nechcenom rýchlom prejazde terénnej vlny sa Lexus RX

prebytočne nerozhojdá. Japonské SUV sa s ľahkosťou škriabe tam, kde by sa súdny človek

s rovnako komfortnou limuzí-nou nevybral, napríklad na salaš. Dynamické riadenie stability vozidla VSC kontroluje trakciu tak, že je nemožné pozorovať presun výkonu medzi náprava-mi.

V podstate o tom, že to ďalej nepôjde, nerozhodujú šmýkajúce sa kolesá, ale zásah elektroniky do riadenia motora. Lexus RX je kapitola sama o sebe. S ohľadom na európsku konkurenciu pôsobí až príliš všedne, hoci jeho kvality sú nespochybniteľné.

SkryťVypnúť reklamu

RASTISLAV CHVÁLA

Naše hodnotenie < VZHĽAD

- nenápadný, až všedný, výborná aerodynamika

< INTERIÉR

- luxusný a praktický

< MOTOR

- vzhľadom na výkon úsporný a tichý

< JAZDNÉ VLASTNOSTI

- suverénny a rýchly na ceste, bojazlivý v teréne

< TECHNIKA

- elektronický raj, pomalá automatická prevodovka

< VÝBAVA

- dôraz na pohodu a dobrý zvuk

< ÚŽITOK

- v tejto triede už objem kufra nerozhoduje

< CELKOVÝ DOJEM

- terapia pre workoholika

Cena modelu od: 1 819 000 Sk

Cena testovanej verzie: 2 159 000 Sk

Motor: 3,5 V6

Výkon motora: 206/280 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h: 7,8 s

Objem batožinového priestoru: 439 l

Spotreba podľa výrobcu: 11,2 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba v teste: 12,0 l/100 km

Bezpečnosť: 7x airbag, ABS, VSC

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu