Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo umožniť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kvalitný zvuk audio sústavy Mark & Levinson a napokon upokojujúcu jazdu.
Láska prichádza
cez interiér
Model RX ešte patrí k tým Lexus-om, ktoré sa prezentujú až na druhý pohľad alebo dotyk. Spočiatku bežné japonské auto postupne odhaľuje svoje tromfy. Najskôr je to ticho, potom sluš-ná aerodynamika (cx-0,33), následne sedadlá, zvuk audio sústavy, natáčacie xenónové svetlomety, optitrónový prístrojový panel a výkonný motor. Niektoré detaily, ako napríklad ovládacie tlačidlá vo dverách, pôsobia trochu nemoderne. Kompletný opis palubnej elektroniky by zabral podstatne viac miesta, lebo tá je všade. Okrem kamery na cúvanie sme zažili aj príplatkový multimediálny svet s prehrávačom DVD a zvukom špičkovej audio sústavy. V takomto aute môžete cestovať s úsmevom aj v piatok popoludní. Nedávna modernizácia priniesla kvalitnejšie materiály a lepší
motor.
Dve verzie
Jediné, čo môže Lexus RX znevýhodniť v Európe, je malý výber motorov, pretože okrem hybridného pohonu je v ponuke len benzínový šesťvalec. V teste sa ukázal ako vyzretý agregát a výrobcom udávanú priemernú spotrebu prekročil iba o 0,8 l/100 km, čo sa nám nestáva často. Krátkodobé kontrolné šantenie si samozrejme vyžiadalo podstatne viac. Za zmienku stojí krútiaci moment 342 Nm a príjemný nábeh výkonu. K temperamentnému motoru s okamžitou odozvou na plynový pedál by pasovala rýchlejšia automatická prevodovka než je päťstupňový mechanizmus ECT. Šepotajúcemu šesťvalcu s duálnym časovaním ventilov stačí 7,8 s na to, aby dvojtonové teleso dosiahlo rýchlosť 100 km/h.
Bača, a žinčicu
máte?
Lexus v počiatku testu akoby prischol k ceste a ani nás to neťahalo do terénu. V konečnom dôsledku výlet mimo asfalt prevýšil očakávania. Svoj podiel na tom má nastaviteľná výška
podvozku v troch úrovniach, konkrétne pre rýchlu jazdu
po asfalte (- 1,5 cm), normálny režim a jazdu v teréne (+ 3 cm). V samotnom vzduchovom pružení tkvie tajomstvo vysokého komfortu aj na hrboľatej ceste. Podvozku prekríženie náprav nevonia, na druhej strane pri nechcenom rýchlom prejazde terénnej vlny sa Lexus RX
prebytočne nerozhojdá. Japonské SUV sa s ľahkosťou škriabe tam, kde by sa súdny človek
s rovnako komfortnou limuzí-nou nevybral, napríklad na salaš. Dynamické riadenie stability vozidla VSC kontroluje trakciu tak, že je nemožné pozorovať presun výkonu medzi náprava-mi.
V podstate o tom, že to ďalej nepôjde, nerozhodujú šmýkajúce sa kolesá, ale zásah elektroniky do riadenia motora. Lexus RX je kapitola sama o sebe. S ohľadom na európsku konkurenciu pôsobí až príliš všedne, hoci jeho kvality sú nespochybniteľné.
RASTISLAV CHVÁLA
Naše hodnotenie < VZHĽAD
- nenápadný, až všedný, výborná aerodynamika
< INTERIÉR
- luxusný a praktický
< MOTOR
- vzhľadom na výkon úsporný a tichý
< JAZDNÉ VLASTNOSTI
- suverénny a rýchly na ceste, bojazlivý v teréne
< TECHNIKA
- elektronický raj, pomalá automatická prevodovka
< VÝBAVA
- dôraz na pohodu a dobrý zvuk
< ÚŽITOK
- v tejto triede už objem kufra nerozhoduje
< CELKOVÝ DOJEM
- terapia pre workoholika
Cena modelu od: 1 819 000 Sk
Cena testovanej verzie: 2 159 000 Sk
Motor: 3,5 V6
Výkon motora: 206/280 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h: 7,8 s
Objem batožinového priestoru: 439 l
Spotreba podľa výrobcu: 11,2 l/100 km
Spotreba v teste: 12,0 l/100 km
Bezpečnosť: 7x airbag, ABS, VSC