Hyundai SantaFe - osudový skok vpred

Hodnota i úspech automobilovej novinky spočíva najmä v tom, ako sa dokáže odpútať od predchodcu a priniesť niečo nové. Staré svalnaté SantaFe s lenivým motorom, hojdavým podvozkom a ťažkopádnym správaním mimo spevnenej cesty je minulosťou. Nahradilo ..

Hodnota i úspech automobilovej novinky spočíva najmä v tom, ako sa dokáže odpútať od predchodcu a priniesť niečo nové. Staré svalnaté SantaFe s lenivým motorom, hojdavým podvozkom a ťažkopádnym správaním mimo spevnenej cesty je minulosťou. Nahradilo ho nové SantaFe, ktoré dobre vyzerá, má slušný imidž , prepracovaný interiér a úplne iný podvozok.

Inšpirácia

Pri bližšom zoznámení vidieť, ako kórejskí konštruktéri hľadali inšpiráciu v osvedčených lídroch segmentu. Do prívetivej karosérie, z diaľky pripomínajúcej VW Touareg, zabalili nový sedemmiestny interiér. Na Slovensku populárna a nami testovaná úžitková verzia s odpočtom DPH poskytne päť miest, preto sa ťažko vyjadrovať k pohodliu v treťom rade. V praxi poteší jednoducho sklápateľná plechová stena s mrežou. Z predtým obávanej premeny päťmiestneho auta (kategórie N1) na dvojmiestne sa stala jednoduchá záležitosť. Rovnako interiér prekvapil priestorom, spracovaním a kvalitou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na imitácii dreva, či na stredovej konzole ešte vidieť typické kórejské prvky, ale odhlučnenie a dopasovanie dielcov by mohli závidieť aj niektoré nemecké autá. Poloha pedálov je teraz o niečo výhodnejšia, no stále nie celkom ideálna, zdajú sa nám byť dosť vysoko.

Posed vodiča však jednoznačne vylepšilo nastavovanie volantu aj v pozdĺžnom smere. Inšpiráciu Volkswagenom dokazuje modré podsvietenie budíkov s červenými ručičkami. Spokojnosť s interiérom vylepšilo sklápanie zadných sedadiel do jednej roviny s dnom objemného kufra. Rovnako dobrá nálada zostala po naštartovaní motora 2,2 CRDi.

Šum svistu

Nový diesel pod kapotou nového auta. To znie celkom dobre, navyše ak papierové predpoklady potvrdí prax. Motor s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 335 Nm by

SkryťVypnúť reklamu

s manuálnou prevodovkou dokázal rozhodne viac. V testovanom aute bola automatická prevodovka, zrejme najslabší článok celého auta, pretože

radí komfortne, ale pomaly, so značným pohltením výkonu motora.

Spotreba motora s najazdenými dvetisíc kilometrami a automatom sa pohybovala okolo 9,5 l/100 km. Zladenie komponentov v Santa Fe je konečne také, akoby patrili k sebe.

Podvozok je spoľahlivá opora SantaFe

Najviac zo všetkého zaujala zmena v podvozku, lebo nové SantaFe jazdí úplne inak. Extrémne náklony v zákrutách a hojdanie karosérie po prudkom pohybe volantom patrí minulosti.

Rovnako príjemné a silné sa zdajú byť brzdy aj pri ráznejšom brzdení. Takmer surový motor sme nechali na pokoji, ale podvozok podstúpil skúšku správania sa aj v ostrých zákrutách. Jemný pretáčavý charakter sa ľahko koriguje, prípadne zasiahne ESP.

SkryťVypnúť reklamu

Na hladkej mokrej tráve sa prejavia danosti aktívneho pohonu všetkých kolies podobne ako na snehu. Zadná náprava prechádza do záberu rýchlo a kontinuálne.

Nepredpokladáme, že pridanie plynu uprostred zasneženej zákruty spôsobí taký zmätok (náhlu zmenu správania), akým sa preslávila Octavia 4x4 prvej generácie. Funkcia LOCK (nedostupná v najlacnejšej verzii) zablokuje medzinápravovú spojku v pomere 50:50, čím výrazne zvýši priechodnosť v hlbokom snehu. SantaFe je v prvom rade pohodlné a tiché rodinné auto schopné rozbehnúť sa a prechádzať veľmi klzkým povrchom. Cestný podvozok pri krížení náprav rýchlo zdvíha koleso nad povrch, avšak jeho pretáčaniu zabraňuje ESP.

RASTISLAV CHVÁLA

Naše hodnotenie

< VZHĽAD

- vydarený, neutrálny a pre široké masy

SkryťVypnúť reklamu

< MOTOR

- tichý, vysoká kultúra chodu, priemerný krútiaci moment

< JAZDNÉ VLASTNOSTI

- výborný podvozok, slušné brzdy

< TECHNIKA

- zladený pohon 4WD, funkcia LOCK, slabší, ale komfortný automat

< VÝBAVA

- vysoký komfort a bezpečnosť za danú cenu, chýbajú xenónové svetlá

< ÚŽITOK

- objemný a dobre prístupný kufor,

posuvná kovová sieť

< CELKOVÝ DOJEM

- za danú sumu výborné a pekné auto, obrovský skok vpred

Cena modelu od: 919 900 Sk

Cena testovanej verzie N1: 954 300 Sk

Cena verzie bez odpočtu: 1 099 900 Sk

Motor: 2,2 CRDi VGT

Výkon motora: 110 / 150 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h: 12,9 s (automat)

Objem batožinového priestoru: 774 / 1582 l

Spotreba podľa výrobcu: 8,1 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba v teste: 9,5 l/100 km

Bezpečnosť: 6x airbag, ABS, ESP

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu