Ako ďalej v podnikaní? Skúste sa opýtať v iných firmách

Otázka: Začal som podnikať pred 17 rokmi a rozrástlo sa to na solídny ziskový podnik. Moja otázka znie: Kam sa majú ľudia ako ja ísť poradiť o tom, ako sa dostať na ďalšiu úroveň rastu?

Otázka: Začal som podnikať pred 17 rokmi a rozrástlo sa to na solídny ziskový podnik. Moja otázka znie: Kam sa majú ľudia ako ja ísť poradiť o tom, ako sa dostať na ďalšiu úroveň rastu?

Zdá sa, že väčšina kníh sa sústreďuje na počiatky podnikania a na veľké firmy. My však nie sme ani jedno, ani druhé, ale máme skvelých ľudí, skvelý podnik a vnútorný zápal vytvoriť čosi jedinečné.

»Jerry Giampaglia, Mahwah, New Jersey, USA

Odpoveď: „Jedna odpoveď na vašu otázku je taká prostá, ako si len môžete predstaviť: Váš telefón. Zoberte slúchadlo a zavolajte spoločnostiam, o ktorých viete, že využívajú pokrokové metódy v riadení. Spýtajte sa ich, či ich môžete sledovať pri práci. Stavíme sa, že odpoveď bude: 'Iste, dohodnime sa.'

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Za posledných niekoľko rokov sme opakovane pozorovali takúto dynamickú hru. Naozaj sme zistili, že väčšina ľudí sa túži seriózne porozprávať o svojich úspechoch s hocikým, kto ich o to požiada. A to bez ohľadu na veľkosť, spoločenský profil alebo trhový podiel firmy, ktorá kladie otázku.

Inými slovami, nemusíte byť veľký šéf alebo zamestnanec veľmi známej spoločnosti, aby sa pred vami otvárali dvere. Musíte len mať guráž požiadať o radu.

Samozrejme, nenavrhujeme, aby ste skontaktovali priamo svojich konkurentov. Existuje celý rad iných firiem, ktoré využívajú riadiace postupy, čo by mohli výrazne zlepšiť vaše výkony. Napríklad celé armády spoločností sa učili výrobe od japonskej automobilky Toyota, ktorá pyšne otvorila dvere svojich tovární, ako živé školské triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Wal-Mart podobne ukázal mnohým firmám, čo ho navštívili, ako využiť informačné technológie na vylaďovanie dostupnosti výrobkov a na to, aby lepšie pokryli potreby svojich zákazníkov. Kľúčové je, že učitelia sú vlastne všade okolo nás. Nemusíte teda vynaložiť príliš veľké úsilie, aby ste ich našli.

Musíte ich len nájsť. Nie je to ťažké: médiá nepretržite zdôrazňujú príbehy úspešných podnikov, často vám dajú kontakty priamo pod nos. Znovu platí, že nemusíte mať obavu požiadať ich o kontakt na príslušnú firmu. Radi vám vyjdú v ústrety.

No aj tu je výstražná tabuľka. Môže byť skvelé navštevovať spoločnosti, aby ste ich pozorovali pri prevádzke, ale toto cvičenie je nezmyselné, ak vaši vlastní ľudia nie sú pripravení, ochotní a schopní prijať myšlienky zvonku. Ak nie sú, treba zrejme najprv podstúpiť prispôsobenie firemnej kultúry.

SkryťVypnúť reklamu

Na dosiahnutie tohto cieľa musíte zadusiť akýkoľvek náznak syndrómu NT (nevymyslené tu), ktorý sa vyskytne vo vašej organizácii. Musíte ho nahradiť novou cnosťou - otvorenosťou myslenia.

Môžete odštartovať tento proces tým, že použijete chválu, peniaze a propagáciu na oslavu zamestnancov, ktorí našli nápady vonku a previedli ich „domov“. Než si to celé uvedomíte, zistíte, že vás zaplavujú dobré myšlienky odvšadiaľ. Samozrejme, že prinášať vonkajší svet do vnútra firmy môže ľudí desiť, zvlášť v úspešnej firme, akou je aj tá vaša. No nenechajte sa udupať touto výzvou.

Ak naozaj túžite dosiahnuť ďalšiu úroveň rastu, hľadajte všade spoločnosti využívajúce nápady, ktoré vám môžu otvoriť oči, rozšíriť obzory a zmeniť spôsob existencie. A potom zdvihnite slúchadlo a zavolajte. Niekto ho zdvihne.“

SkryťVypnúť reklamu

New York Times Syndicate začal koncom minulého roka týždenne uverejňovať otázky čitateľov a odpovede Jacka a Suzy Welchovcov.
Otázky sa posielajú na adresu Winning@nytimes. com.
Najzaujímavejšie z nich sa dostávajú na stránky New York Times. Denník SME ich prináša v pravidelnom seriáli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 260
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 383
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 010
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 181
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 941
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 573
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 021
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 666
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu