Tak máme nastavený systém

Budúcnosť reklamy je v personalizovanej komunikácii. Ak spoločnosť dokáže identifikovať svojich zákazníkov ako jednotlivcov, dokáže ich aj adresne osloviť.

Tak máme nastavený systém

Banky, mobilní operátori, poisťovne, leasingové spoločnosti, poskytovatelia tepla, plynu, elektriny už aj na Slovensku zavádzajú takýto individuálny marketing.

Mnohí z nás sa už stali nielen svedkami, ale aj účastníkmi takejto formy komunikácie. Dojem však býva často rozpačitý.

Napríklad: banka vám listom oznámi, že v pobočke máte pripravenú novú kreditnú kartu. Pre istotu vám ešte aj zatelefonujú, že ju už v pobočke máte. Keď si ju prídete vyzdvihnúť, ešte tam nie je.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Alebo iná banka: informáciu o tom, že vám schválili úverový rámec na hlavnú a dve doplnkové karty, najprv dostanete troma esemeskami. Potom vám tú istú informáciu zatelefonujú a aby toho ešte nebolo dosť, o pár dní dostanete poštou tri listové zásielky, v ktorých vám znova oznámia schválenie úverového rámca.

Mobilný operátor? Koľkokrát vám už esemeskou ponúkal službu, ktorú už dávno využívate?

Alebo poisťovňa - s predpisom poistného vám posiela toľko všelijakých ponúk s poštovými poukážkami, že keď dostanete poštovú poukážku s predpísaným poistným, tak ju už vôbec neberiete na vedomie a hodíte ju rovno do koša.

Ak sa človek dožaduje vysvetlenia, najčastejšou odpoveďou je: „Tak máme nastavený systém.“ Žiada sa dodať, že systémy predsa vytvárajú ľudia - i keď v prípade mnohých spoločností sa zdá, že je to presne naopak. Obchod a nakupovanie sú ešte stále predovšetkým o ľuďoch.

SkryťVypnúť reklamu

Až príliš často sa stáva, že pracovníčka pri prepážke pri vypĺňaní žiadosti o určitú službu rozhodne za vás, ktorým komunikačným kanálom vás majú informovať, či ktoré služby už využívate: „To viete, to sú len také marketingové hlúposti,“ dodá s odzbrojujúcim úsmevom.

Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  3. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  2. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  3. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  5. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 356
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 456
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 554
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 025
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 991
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 168
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 196
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 102
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu