|
Tak máme nastavený systém
Banky, mobilní operátori, poisťovne, leasingové spoločnosti, poskytovatelia tepla, plynu, elektriny už aj na Slovensku zavádzajú takýto individuálny marketing.
Mnohí z nás sa už stali nielen svedkami, ale aj účastníkmi takejto formy komunikácie. Dojem však býva často rozpačitý.
Napríklad: banka vám listom oznámi, že v pobočke máte pripravenú novú kreditnú kartu. Pre istotu vám ešte aj zatelefonujú, že ju už v pobočke máte. Keď si ju prídete vyzdvihnúť, ešte tam nie je.
Alebo iná banka: informáciu o tom, že vám schválili úverový rámec na hlavnú a dve doplnkové karty, najprv dostanete troma esemeskami. Potom vám tú istú informáciu zatelefonujú a aby toho ešte nebolo dosť, o pár dní dostanete poštou tri listové zásielky, v ktorých vám znova oznámia schválenie úverového rámca.
Mobilný operátor? Koľkokrát vám už esemeskou ponúkal službu, ktorú už dávno využívate?
Alebo poisťovňa - s predpisom poistného vám posiela toľko všelijakých ponúk s poštovými poukážkami, že keď dostanete poštovú poukážku s predpísaným poistným, tak ju už vôbec neberiete na vedomie a hodíte ju rovno do koša.
Ak sa človek dožaduje vysvetlenia, najčastejšou odpoveďou je: „Tak máme nastavený systém.“ Žiada sa dodať, že systémy predsa vytvárajú ľudia - i keď v prípade mnohých spoločností sa zdá, že je to presne naopak. Obchod a nakupovanie sú ešte stále predovšetkým o ľuďoch.
Až príliš často sa stáva, že pracovníčka pri prepážke pri vypĺňaní žiadosti o určitú službu rozhodne za vás, ktorým komunikačným kanálom vás majú informovať, či ktoré služby už využívate: „To viete, to sú len také marketingové hlúposti,“ dodá s odzbrojujúcim úsmevom.
Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant