Súboj aerolínií sa nekončí pri nule

BRATISLAVA - Kto letel vo štvrtok z bratislavského letiska, alebo sa prechádzal v centre hlavného mesta, mal možnosť stretnúť letušky nízkonákladovej leteckej spoločnosti SkyEurope. Ľuďom ponúkali tzv. depozit na zaplatenie letiskových poplatkov vo výške

Cena leteniek je pre cestujúcich stále veľkým lákadlom. Slovenský SkyEurope sa preto rozhodol ísť s cenou leteniek do mínusu tak, že dal cestujúcim zľavu na letiskové poplatky.

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ

BRATISLAVA - Kto letel vo štvrtok z bratislavského letiska, alebo sa prechádzal v centre hlavného mesta, mal možnosť stretnúť letušky nízkonákladovej leteckej spoločnosti SkyEurope. Ľuďom ponúkali tzv. depozit na zaplatenie letiskových poplatkov vo výške symbolických desať korún. Ostatní cestujúci o tieto peniaze neprišli, lebo pri kúpe leteniek cez internet ich cena je nižšia práve o 10 korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom tejto marketingovej akcie je, že pasažieri nezaplatia za letenku nič a ešte majú letiskové poplatky o desať korún lacnejšie. Slovenská nízkonákladová spoločnosť sa aj týmto spôsobom snaží naplniť svoje lietadlá na maximum.

Študenti, ale aj iné skupiny cestujúcich už očakávajú zľavy alebo akcie na ceny leteniek, povedala hovorkyňa SkyEurope Gabriela Horváthová. Konkrétnu stratégiu akcií však firma považuje za svoje know–how.

Chcú sa porovnávať aj v reklamách

Zatiaľ čo SkyEurope stavila pri propagácii na letenky za symbolickú korunu či tentoraz za mínus desať korún, jej najväčší súper v Bratislave, írska firma Ryanair, sa zase rada porovnáva s konkurenciou. Či už je to SkyEurope, easyJet, alebo belgické aerolínie Sabena. Na letákoch Ryanairu sa teda objavujú aj mená jeho konkurentov s tým, že ich ceny sú podľa Írov podstatne vyššie. „Práve stratégia porovnávania cien našich leteniek s cenami konkurencie mala najväčší ohlas a najlepšie reakcie u cestujúcich,“ povedala Lorna Farren zo spoločnosti Ryanair.

SkryťVypnúť reklamu

Cenovú vojnu nízkonákladových leteckých spoločností na Slovensku zatiaľ Protimonopolný úrad neskúmal. Jeho hovorkyňa Alexandra Bernáthová na otázku, či nejde zo strany aeroliniek o dumping cien, odpovedala, že „bez prešetrenia nie je možné odpovedať, išlo by totiž len o špekuláciu“.

Akciové ponuky korunových leteniek majú podľa leteckých spoločností priamy dosah na počet cestujúcich. „Pri viacerých akciách sme zaznamenali nárast počtu cestujúcich,“ povedala Horváthová. To, ako sa akciové ponuky prejavia na hospodárení spoločnosti, letecké spoločnosti priamo nekomentovali.

Ušité na mieru

Ryanair a SkyEurope sa rozchádzajú v názore na to, ako vnímajú ich akciové ponuky ľudia v rôznych krajinách. „Nemyslíme si, že by boli zásadné rozdiely v reakciách ľudí z rôznych štátov na akciové ponuky,“ povedala Farren. Podľa Horváthovej zo SkyEurope však je dôležité, aby boli akcie „ušité na mieru“ podľa toho, ktorý trh majú osloviť. „V západnej Európe funguje niečo iné, ako v krajinách strednej či východnej Európy,“ povedala. Napríklad lákadlom pre Britov, ktorí sa chodia na Slovensko lúčiť so slobodou, je lacný alkohol a pekné dievčatá. „Pre väčšinu ľudí je stále najdôležitejším faktorom cena letenky,“ povedala Horváthová.

SkryťVypnúť reklamu

K cene leteniek, ako ju prezentujú najmä nízkonákladové aerolínie, treba vždy pripočítať aj letiskové a ďalšie poplatky. Ich výška závisí od konkrétnych letísk. Napríklad pri lete z Bratislavy do Košíc a späť vyjdú poplatky na tisíc až 1 200 korún. Ak letíte z Bratislavy na nemecké letisko Kolín/Bonn, tak zaplatíte za letiskové poplatky zhruba 1 700 korún.

Lákadlá aeroliniek

cena,

kvalita služieb,

ponuka destinácií,

frekvencia letov,

poloha letiska v cieli,

presnosť letov,

objem stratenej batožiny.

Zdroj: SkyEurope, Ryanair

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 748
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 571
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 597
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 572
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 379
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 097
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 235
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu