šie naplniť iní ľudia.
Na otázku SME, či sú dočasní členovia manažmentu na rozvíjanie letiska dostatočne motivovaní, minister Vážny odpovedal: „To ste ma zaskočili. Samozrejme, že sú motivovaní, napríklad platom a tým, ako dopadne výberové konanie letiska. Ale sú motivovaní aj inak, to vám teraz však nemôžem povedať.“
Podľa hovorcu ministra Mariána Jánošíka ide o normálny postup pri každej akciovej spoločnosti, ktorej 100-percentným vlastníkom je štát. „S novým výberovým konaním sú vždy dosadzovaní noví manažéri, ani letisko nie je výnimka,“ povedal Jánošík.
Nový generálny riaditeľ bratislavského letiska František Stolárik je podľa Vážneho odborník, ktorý dlhé roky pracoval v letectve. Včera sme nového šéfa letiska požiadali o rozhovor na tému vízií o rozvoji bratislavského letiska. Stolárik si však na prípravu rozhovoru vypýtal tri až štyri týždne. „Stolárik čaká, čo mu ja poviem. Nemá ešte nijaké vízie, hoci je odborník, na plánoch sa totiž musíme dohodnúť. To spravíme v nasledujúcich dvoch až troch týždňoch,“ reagoval na situáciu minister.
Ministerstvo zastavilo privatizáciu letiska, lebo z pohľadu tržieb ide podľa Vážneho o strategický podnik. Preto ho treba spravovať z úrovne štátu. „Minimálne tak dobre ako investori vieme v súčasnosti letisko spravovať aj my. Môžem garantovať, že zavedieme taký režim, aby fungovalo tak, ako má, a aby sme sa zaň nemuseli hanbiť,“ povedal Vážny.
Nevylúčil ani možnosť, že by menšinový akciový balík letiska v blízkej budúcnosti vláda predala „dobrým“ investorom. „Nie ako v prípade Slovenského plynárenského priemyslu alebo Transpetrolu, kde nám iní diktujú, čo máme robiť,“ povedal minister.
Rezort dopravy má však menej peňazí na investície do letiska, ako ponúkali súkromní investori. Ministerstvo dopravy tvrdí, že s plánovanými zdrojmi financovania vystačí, lebo bude letisko rozvíjať postupne. „Bola by podľa mňa škoda utopiť peniaze na rozširovanie kapacít už teraz na 7 miliónov cestujúcich ročne, ako chcel investor. Nie je jasné, či ich naozaj toľko bude,“ povedal.
Autor: ho