Oko stĺpkom

Tento stĺpček je kratší ako zvyčajne, lebo časť jeho plochy zaplnila reklama. Dnes sa časopisu môže stať len máločo lepšie, ako keď si ho v obrovskej konkurencii inzerent vyberie na svoju kampaň. Väčšina súkromných médií žije prevažne z príjmov z tohto zdroja.

Hoci aj u nás sa už všeobecne rozšírilo presvedčenie, že reklama je nesmierne otravná, nudná a úplne zbytočná, trocha sa zabúda na to, koľko vecí existuje najmä vďaka nej. Máloktorá brandža má dnes toľko kontrolných mechanizmov. Ochrana spotrebiteľa pred klamlivou propagáciou síce zďaleka nedosiahla dokonalosť, ale ešte nikdy nebola účinnejšia a trend sa vyvíja pozitívne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Príkladov z novších dejín, keď sa reklamy z médií úplne vytratili, je nesmierne málo. Jeden z týchto okamihov nastal hneď po teroristických útokoch 11. septembra 2001 a v nasledujúcich dňoch. Spravodajské stanice zrušili bloky šotov - za bežných okolností nevídané, nemysliteľné rozhodnutie - a ja dnes trocha ľutujem, že som si presne nezapamätal okamih, keď sa do vysielania vrátili. Ťažko si dokážem predstaviť, že by sa tam už neobjavili.

V istom období sa u nás stalo zvykom viniť reklamu z celého vývoja spoločnosti, pripisovať jej podiel na všetkom negatívnom: vulgárnosťou počnúc a rozmachom bulváru končiac. Dnes patria reklamné bloky v bežnom vysielaní k tomu rozhodne nápaditejšiemu v rámci programovej štruktúry. Samozrejme, nemám na mysli poobedňajšie teleshoppingové halucinácie alebo nočné rapotanie telefónnych čísiel spotenými nešťastníčkami. No keď sa ľudia nehorázne čudujú, čo za nezmyselné výrobky sa dookola už celé roky propagujú, zabúdajú, že to platia vlastným konzumným správaním. Ako napísal Gogoľ: Nenadávaj na zrkadlo, keď máš krivú hubu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 688
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 470
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 464
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 458
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 564
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 998
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu