významne ovplyvnili aj situáciu na pracovnom trhu.
Príchod nových investorov,
zahraničných spoločností,
narastajúci počet nových
firiem, ale aj otvorenie
pracovných trhov
niektorých členských štátov
Európskej únie a odchod časti ekonomicky aktívneho
obyvateľstva do zahraničia - to sú príčiny, pre ktoré azda každá spoločnosť získala konkurenta. To dáva kvalifikovanej
pracovnej sile možnosť výberu.
Ako sa bojuje o schopných
pracovníkov
Do popredia sa dostáva personálny marketing, ktorý hľadá spôsob, ako ukázať, že konkrétna firma je atraktívnym zamestnávateľom. A tak k bežným každodenným výzvam personalistov pribúda ďalší otáznik. Ako presvedčiť kandidáta, že si má vybrať práve nás?
Peniazmi? Niektorým jobhopperom sa síce filozofiou - pôjdem tam, kde mi dajú viac - podarilo zvýšiť mzdu. Je však riskantné veriť, že toto je tá správna cesta. Vždy totiž môže prísť niekto, kto dá viac. Ako teda nájsť spôsob, ktorým firma zaujme?
Prezentujte sa ako prví
Global Management Challenge Euromanager nie je univerzálnym ani dokonalým riešením všetkých problémov, ale je správnou odpoveďou na mnohé personálne otázky. Nábor absolventov, školenia ako motivácia pre kľúčových hráčov, personálny marketing a vzťahy
s verejnosťou. GMC je príležitosťou prezentovať spoločnosť ako atraktívneho zamestnávateľa medzi študentmi slovenských vysokých škôl, aj šancou spoznať mladých talentovaných ľudí. A v prípade vzájomného súladu aj možnosťou nájsť potenciálnych zamestnancov. Podporou projektu GMC Euromanager vyjadríte záujem o aktivity mladých, začínajúcich manažérov a získate konkurenčnú výhodu v boji o kvalifikovaných ľudí.
Spoznajte tých správnych
Spoločnosti poskytujúce patronát študentským tímom sa dostávajú do kontaktu s vybranými študentmi, ktorí súťažia v najväčšej manažérskej súťaži na svete. Podstatou projektu je simulácia strategického riadenia fiktívneho podniku v konkurenčnom prostredí trhov EÚ a NAFTA. Študentské tímy rozhodujú v oblasti financií, marketingu, výroby, ľudských zdrojov a logistiky. Učia sa vypracúvať správnu stratégiu, plánovať a preberajú manažérsku zodpovednosť. Navyše majú príležitosť spoznať reálne firemné prostredie prostredníctvom spolupráce s participujúcimi spoločnosťami, ktoré nad nimi preberajú patronát. Pre študentov záverečných ročníkov je to aj príležitosť získať zaujímavé zamestnanie.
Okrem toho môžu firmy využiť tento program aj ako efektívny školiaci nástroj pre svojich vlastných zamestnancov. Zamestnávateľ tak zároveň zistí, ako by obstáli v riadiacich pozíciách alebo ako by sa im darilo v inom odbore. (pr)