Každá firma má svoju
špecifickú stratégiu, ktorú by mali podporovať.
Inak sa môže top-manažment len pozerať, ako úspešne niečo funguje u kolegov, ale v ich vlastných podmienkach
to neuspeje.
* Produktovo orientované firmy by mali budovať kultúru, ktorá poskytne zamestnancom nezávislosť a podporí ich nápady a kreativitu. Ľudia v týchto firmách by mali mať možnosť učiť sa, byť zvedaví a rozvíjať svoje umenie. Mali by pracovať v tímoch a mali by dokázať riešiť problémy. Tieto predpoklady sú dôležitejšie než nábor ľudí s konkrétnymi zručnosťami. Nemali by sa tiež báť riskovať.
* Prevádzové firmy (ponúkajúce služby) by mali mať viac organizovanú kultúru, viac sa sústrediť na výkonnosť. Mali by hľadať ľudí, ktorí radi súťažia a chcú vyhrávať. Ich pracovníci by tiež mali prijímať štruktúrované pracovné prostredie a zaujímať sa o zdokonaľovanie pracovných postupov. Hodnotení by mali byť na základe kvantifikovateľných výkonnostných kritérií, ktoré by však mali byť premenlivé a diferencované.
* Zákaznické organizácie sa potrebujú prispôsobovať potrebám zákazníkov. Ich záujmom by malo byť čo najrýchlejšie
riešiť problémy zákazníkov. Najímať by mali pracovníkov, ktorí dokážu pozerať na svoju prácu z dlhodobej perspektívy a vytvárať dlhotrvajúce vzťahy. Podľa dlhodobejších kritérií by mali byť i hodnotení.
Zdroj:
Business & Legal Reports
a infoservis. insite. cz