Výstavy informačných a komunikačných technológií zažívali v posledných rokoch recesiu. Niektoré väčšiu, niektoré menšiu. Napríklad hannoverský CeBIT pokles návštevníkov o 40-tisíc prežije bez vážnejších problémov, veď jeho bránami prejde asi pol milióna ľudí. Český Invex by zrejme takýto pokles tiež prežil, no na bratislavský Cofax v posledných rokoch neprišlo ani tých 40-tisíc ľudí.
Keď sa skončil slovenský Cofax, nebolo mnoho tých, ktorí zaplakali. Výstavu pred rokom zmietli okrem všeobecného trendu aj problémy medzi organizátorom a prenajímateľom výstaviska. To, aký bol záujem vystavovateľov, sa už zrejme nedostane na verejnosť. Klesajúci trend však niečo napovedá. Kým v roku 1999 ich bolo takmer 200, tak pred dvoma rokmi to bolo len niečo vyše stovky firiem.
Zdá sa však, že recesia sa skončila. Brnenské veletrhy tomu však museli pomôcť a Invex rozdelili, presnejšie zacielili. Kto chce vidieť nové televízory či sledovať hráčske preteky, ide na Digitex. Pre profesionálov je tu Invex, očistený od balastu pre spotrebiteľov. Organizátorom sa vlani podarilo pokles návštevnosti zastaviť a tento rok čakajú rast zo 104- na 120-tisíc ľudí.
Aj bratislavská Incheba považuje počítačovú výstavu za potrebnú a jej organizáciu vzala do vlastných rúk. Na jar tohto roku sa popri iných výstavách konal aj Digitech pre spotrebiteľov a Infotech pre ľudí z automobilového priemyslu. Prvé ročníky tejto dvojice výstav sa konali, v budúcoročnom kalendári však zatiaľ chýbajú. Nezdá sa teda, že by mali prekonať 14 ročníkov Cofaxu.
Slovenskí vystavovatelia IT a návštevníci sa teda budú musieť previezť ešte ďalších asi 200 kilometrov západnejšie do Brna alebo ešte ďalej - do Hannoveru.
Na rozdiel od výstav počítačov, ktorých ceny klesajú, sa darí autosalónom. A to aj vtedy, keď ceny benzínu a nafty už dlhodobo rastú.