enami.
Som frustrovaný. Ktorým smerom sa máme vybrať?
Čitateľ zo stredne veľkej výrobnej spoločnosti.
ODPOVEĎ: Čína predstavuje obrovskú príležitosť a zároveň obrovskú hrozbu. No z krátkodobého hľadiska, a zvlášť vo vašej situácii, by ste sa mali zamerať skôr na ten druhý variant. Nebudete sám.
Konkurenčné výhody Číny - a zvlášť mzdové náklady - sú priam šokujúce, dokonca aj pre výrobcov v kedysi nízkonákladových krajinách ako Maďarsko a Mexiko.
Pozrite sa, posuvy v globálnej ekonomike pod vplyvom politiky alebo nových technológií môžu rozvrátiť obchody, ba dokonca obrátiť hore nohami celé odvetvia.
Taká je realita - vždy taká bola a vždy taká bude. To však neznamená, že Čína vás už porazila. Znamená to, že musíte bojovať tvrdšie a prefíkanejšie.
Ako? Fakty hovoria, že táto situácia neponúka skratky. Ak máte v tejto chvíli vyhrať, musíte vytiahnuť tri trójske kone konkurencie: náklady, kvalitu a služby a dotiahnuť ich na nové úrovne. Treba zaistiť, aby každý vo vašej firme pochopil, že predstavujú otázku bytia a nebytia.
Najprv k nákladom. Hľadajte všade, v rámci firmy aj mimo nej najlepšie postupy, ktoré radikálne zlepšia procesy a produktivitu.
Ak plánujete konkurovať v cene, mali by ste spracovať hlavu vášho tímu, aby skresala nemenej ako 30 až 40 percent vašich nákladov.
Dokonca aj v prípade, že máte ďalšiu výhodu - vlastnú autorizovanú technológiu - vaše náklady sa musia znížiť viac a rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.
Pri kvalite si už nemôžete dovoliť spôsob myslenia: „distribuovať a opraviť“.
Zbavte sa každej, a to aj tej najmenšej chyby, než sa výrobok dostane k spotrebiteľovi. Čínska kvalita ešte nie je dokonalá, ale každým dňom sa zlepšuje. V týchto pretekoch si jednoducho nemôžete dovoliť zaostať.
Pokiaľ ide o služby, opäť: búrajte vzory vo svojej brandži alebo na trhu s inováciami. Nájdite spôsob, ako prekročiť métu uspokojenia zákazníka. Chcite, aby vás pokladali za natoľko nenahraditeľných, že si ani nebudú vedieť predstaviť, že by nakupovali u konkurenta.
Na globálnom trhu nemôžete stále chrliť rovnaké zažité veci rovnakým zažitým spôsobom. Víťazstvo vždy spočívalo na diferencovaní nákladov, kvality alebo služieb. Čína so svojimi výnimočnými konkurenčnými výhodami je nepochybne hráčom, čo mení hru, ale staré páky stále fungujú. Len nimi musíte hýbať silnejšie ako doposiaľ.
New York Times Syndicate začal koncom minulého roka týždenne uverejňovať otázky čitateľov a odpovede Jacka a Suzy Welchovcov.
Otázky sa posielajú na adresu Winning@nytimes. com.
Najzaujímavejšie z nich sa dostávajú na stránky New York Times. Denník SME ich prináša v pravidelnom seriáli.