Šéf VÚB Tomas Spurny poprel informácie o predaji banky. Na snímke dole je centrála banky v Bratislave.
FOTO SME – MIRKA CIBULKOVÁ
Všeobecná úverová banka (VÚB) včera dementovala správu o svojom predaji. Informáciu priniesol vo štvrtok internetový portál aktuálne.sk Odvolal sa na dva navzájom nezávislé zdroje blízke bankovému prostrediu, ktoré však nekonkretizoval. Na otázky SME odpovedal generálny riaditeľ banky TOMAS SPURNY.
Ako si vysvetľujete správu portálu, že talianska Banca Intesa predáva VÚB francúzskej Société Générale?
„Oceňujem, že ju ako neoverenú neprebrali aj ďalšie slovenské médiá. Tie sa nás opýtali na naše stanovisko. Správu si vysvetľujem ako dôkaz neprofesionality daného média, ktoré je schopné špekulovať o takýchto závažných ,skutočnostiach' s odvolaním sa na ,dva od seba nezávislé zdroje z bankového prostredia'. Som tým šokovaný. Neviem, či toto je pre uvedený portál najlepšia cesta, ako sa etablovať na novom trhu.“
Cíti sa VÚB touto správou poškodená?
„Naša banka dosahuje v poslednom období vynikajúce výsledky a tento fakt asi niekomu nevyhovuje. Všimnite si, že táto špekulácia sa zaoberala aj údajnými personálnymi výmenami v banke, ktoré majú súvisieť práve s touto nepodloženou správou o predaji. Áno, poškodilo nás to a minimálne tým, že naši zamestnanci boli zneistení. Banka je citlivý organizmus, a ten, kto vie, ako na to, jej môže takýmito špekuláciami uškodiť.“
Aké kroky podniknete?
„V prvom rade sa poďakujeme médiám, lebo nepodporili túto rozprávku a zachovali sa zodpovedne. Interne sme zamestnancom vysvetlili, o čo ide.“
Je pravdivá ďalšia správa, že sa v banke robia výrazné personálne zmeny na úrovni stredného manažmentu a že sa banka chystá výrazne prepúšťať ľudí začiatkom roka?
„V našej banke prebieha od decembra 2005 kontinuálne proces s názvom Optimum. V jeho názve je zakódovaný jeho zmysel. Je to optimalizácia všetkých našich činností tak, aby boli efektívne a zmysluplné predovšetkým pre klienta. To, že s týmto procesom súvisia a budú súvisieť aj personálne zmeny, je samozrejmé. Je to interná vec banky a jej snahy zlepšovať sa. Nepociťujeme potrebu to nejako zvlášť komunikovať, pretože sa to priamo netýka našej služby klientom, ale nášho interného rozhodnutia dosiahnuť vyššiu efektivitu a schopnosť investovať do zlepšenia služieb klientom.“
Autor: of