Pri výpadkoch elektriny môže byť ťažké dovolať sa do call centra Západoslovenskej energetiky . Spoločnosť plánuje spustiť ďalšiu telefonickú linku. ILUSTRAČNÉ FOTO - SITA |
Ak vám náhle v dome či v byte prestane fungovať elektrina, jedným zo spôsobov, ako zistiť čo sa stalo, je zatelefonovať na zákaznícku linku predajcu elektriny. Môže sa však stať, že sa príčiny výpadku nedopátrate, lebo distribútorovi nebude možné sa dovolať.
V rodinnom dome v obci Čierna Voda, v ktorom žije pani Katarína, došlo k viac ako štvorhodinovému výpadku elektriny. "Pokúsila som sa dovolať na zákaznícku linku Západoslovenskej energetiky (ZSE). Namiesto zamestnanca sa mi však ozval automat, ktorý ma vyzval, aby som bola trpezlivá a čakala na spojenie s operátorom." Katarína sa dve hodiny nemohla dovolať do call centra spoločnosti. Operátor sa neozval a pani Katarína nemala možnosť poruchu nahlásiť a zistiť jej príčinu. "Na platenej zákazníckej linke distribútora som sa pomoci nedočkala a pretelefonovala som viac ako 150 korún," povedala pani Júlia. Podľa nej prichádza v ich obci k výpadkom elektriny často, ale problém dovolať sa na zákaznícku linku pretrváva.
Podľa hovorcu ZSE Jána Orlovského má spoločnosť s vybavovaním telefonátov problémy, hoci na poruchové volania má vyčlenených päť operátorov. "Pri rozsiahlom výpadku dochádza k zahlteniu aj tohto komunikačného kanála. Na linkách vtedy umiestňujeme informácie o charaktere poruchy a čase jej odstránenia," povedal Orlovský. Pani Júlia sa však nedovolala aj napriek tomu, že distribútor žiaden veľký výpadok cez automatický hlásnik neoznamoval.
Spoločnosť si problémy uvedomuje. Preto od januára budúceho roku plánuje zaviesť ďalšie samostatné číslo 0800, ktoré bude určené len pre poruchové volania. Na rozdiel od súčasnej nonstop linky 0850, ktorá je spoplatnená ako bežný miestny hovor, bude tá nová zdarma. (lh)