Železničiari žiadajú záruky

Manažment nemeckej železnice Deutsche Bahn robí všetko preto, aby sa v roku 2008 akcie štátneho giganta dostali na burzu. Zamestnanci sa však obávajú masového prepúšťania. V piatok sa začali prvé varovné štrajky.

Zamestnanci nemeckých železníc sa štrajkami pokúšajú zastaviť prepúšťanie. Problémy železníc sa začínajú stávať predmetom politického zápasu.

FOTO – ČTK

Manažment nemeckej železnice Deutsche Bahn robí všetko preto, aby sa v roku 2008 akcie štátneho giganta dostali na burzu. Zamestnanci sa však obávajú masového prepúšťania. V piatok sa začali prvé varovné štrajky.

V troch spolkových krajinách prerušilo prácu vyše tisíc pracovníkov.

Podporili tak rokovací tím odborárov, ktorí už niekoľko týždňov úporne vyjednávajú s manažmentom o novej tarifnej zmluve. Snažia sa dosiahnuť, aby vedenie zaručilo, že v Deutsche Bahn zostane 130-tisíc zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Manažment síce pred časom pracovné miesta zaručil, ale pod podmienkou, že sa nezmení štruktúra firmy. Konkrétne, že železničná spoločnosť zostane aj po privatizácii a kótovaní na burze aj vlastníkom a prevádzkovateľom železničnej siete, teda „koľajníc“ a s nimi spojenej infraštruktúry.

Problém prerástol podnikové kolektívne vyjednávanie a stal sa predmetom politického zápolenia medzi stranami širokej vládnej koalície. Sociálni demokrati chcú, aby štát zostal z právneho hľadiska vlastníkom železničnej siete, a hospodársky by ju spravovala Deutsche Bahn, ktorej by za to platil každý rok miliardovú sumu.

Predstavitelia kresťanských strán zase uprednostňujú, aby sa železničná sieť a železničná doprava principiálne oddelili. Obávajú sa, že konkurenti Deutsche Bahn by mohli byť diskriminovaní. Usilujú sa o viac súťaživosti v železničnej doprave, ako aj o väčší vplyv štátu na výstavbu a rozvoj železničnej infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu

Doterajšie plány vychádzajú z predpokladu, že koncom októbra by malo byť rozhodnuté o zásadných bodoch privatizácie Deu­tsche Bahn vrátane problematiky železničnej siete.

Potom musia s privatizačným projektom súhlasiť obe komory nemeckého parlamentu - Spolkový snem a Spolková rada.

Je nepravdepodobné, že Nemecko bude dovtedy svedkom ďalších železničiarskych štrajkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 059
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 984
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 082
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 010
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 009
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 469
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 082
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu