
Vedúci pracovníci sú určujúcim faktorom, ktorý determinuje skutočnosť, či ľudia vo firme zostanú, alebo ju opustia. Aspoň tak to ukázal prieskum uskutočnený v USA. Prieskum medzi 500 profesionálmi ukázal, že výstupné interview potvrdilo, že v 95 % prípadoch plat a benefity nie sú primárnou motiváciou, a teda aj primárnym dôvodom pre odchod z organizácie. Kľúčovým dôvodom bolo, či sú, alebo nie sú schopní rozvíjať dôveru, vzťah s ich nadriadeným.
To však neznamená, že ak váš vzťah nie je jedným z najlepším alebo nie je taký dobrý, ako by ste si želali, vašou jedinou možnosťou je nájsť si niečo nové. Zamestnanci totiž môžu totiž urobiť veľa, aby pomohli pri budovať silného a dôveryhodného vzťahu so svojim šéfom.
Chopte sa iniciatívy
Podriadený by nemal čakať, kým sa jeho vedúci chopí zodpovednosti za budovanie vzťahu medzi nimi. Je preto dobré, resp. mali by sa toho chopiť sami. Treba mať vopred jasno o tom, čo hľadajú, čo chcú a komunikovať o tom s vedúcim pracovníkom. Bez ohľadu na to, či ide o pracovný problém, alebo to súvisí s ich vzájomným vzťahom, zamestnanci musia byt v tomto jednoznačne aktívni.
Spoznajte vášho šéfa
Platí, že zamestnanci musia spoznať a pochopiť svojho šéfa do hĺbky. Potrebujú spoznať, čo je preňho dôležité a čo ho motivuje. Podriadení takisto musia vedieť dosiahnuť to, aby ich manažér vyzeral dobre - nie tým, že sa mu budete podlizovať, ale tým, že pochopíte jeho najdôležitejšie ciele a pomôžete mu ich dosiahnuť.
Dodržiavajte záväzky
Väčšina manažérov je pod tlakom rezignovať, a preto potrebujú vedieť, že zamestnanci sami ponesú časť zodpovednosti, úloh, ktoré sú im zverené. Dodržiavajte záväzky, ktoré ste na seba vzali, je to takisto jeden z predpokladov pre budovanie lepšieho vzťahu s vašim šéfom.
Starajte sa o biznis
Zamestnanci sa potrebujú postarať sami o seba, ale tiež potrebujú byť zainteresovaní na firemných záležitostiach. Musia poznať firemné poslanie a stratégiu. Potrebujú hovoriť so svojim nadriadenými a objaviť to, ako môžu byť pre firmu ešte užitočnejší.
Vedieť, kedy odísť a kedy zostať
Ak zamestnanci robia to najlepšie, radia, ponúkajú a celý čas ich nikto nevypočuje, nie div, že sa im do takejto práce nechce chodiť. Každý vie, že ak niekto niekoho nerešpektuje, nestará sa oň, nemá naň čas, musí venovať pozornosť týmto pocitom a dať veci do pohybu. Rozhodovať sa medzi tým, či vo firme zostane, alebo odíde. Vzťah sa však môže zachrániť a zamestnanci môžu pokračovať v raste vo svoje súčasnej firme radšej, než začínať od začiatku niekde inde.