Ochrancov zvierat zasa rozhorčuje reklama, v ktorej muž so psom zanechal v lese staré auto - áno, všetkým bolo jasné, že muž v lese necháva auto a nie psa.
Svoje témy si v reklamách nachádzajú aj odporcovia násilia, ochrancovia spotrebiteľov, blondínky či jazykoví puristi.
Nuž, ale kto bude brániť našu česť, páni? V reklamách sme často zobrazovaní ako absolútne neschopné trúby, v tých lepších prípadoch iba ako nešikovné trdlá. Raz musíme pritakávať manželke, ktorá flexibilne narába s finančným produktom, "však otecko?" (sporiace životné poistenie), inokedy nám zasa manželka predvedie, že namiesto studenej sprchy existuje aj iný, pohodlnejší spôsob nadobúdania imunity (jogurtové mlieko).
Kopnutím do pneumatiky vyskúšame, či má manželka správne nafúkané pneumatiky - a tu ho máš, dostaneme kabelkou po hlave (osobný automobil). A aby toho ešte nebolo dosť, v inej reklame nám všetky ilúzie o pedantne pripravovanom zelenom čaji zoberie - kto iný? Predsa opäť žena! (ľadový čaj)
Vo všetkých týchto a mnohých ďalších reklamách je muž zobrazovaný ako nič nechápajúci hlupák. Uráža nás to? Nie. Je nám to na smiech? Niekedy aj áno. Na rozdiel od ostatných strážnych psov reklamy máme totiž zmysel pre humor.
Autor: Marian Timorackýmarketingový konzultant