My nie sme trúby

Aj reklama má svojich "strážnych psov". Len čo sa v nejakej reklame mihne polonahé ženské telo, ozvú sa feministky.

Ochrancov zvierat zasa rozhorčuje reklama, v ktorej muž so psom zanechal v lese staré auto - áno, všetkým bolo jasné, že muž v lese necháva auto a nie psa.

Svoje témy si v reklamách nachádzajú aj odporcovia násilia, ochrancovia spotrebiteľov, blondínky či jazykoví puristi.

Nuž, ale kto bude brániť našu česť, páni? V reklamách sme často zobrazovaní ako absolútne neschopné trúby, v tých lepších prípadoch iba ako nešikovné trdlá. Raz musíme pritakávať manželke, ktorá flexibilne narába s finančným produktom, "však otecko?" (sporiace životné poistenie), inokedy nám zasa manželka predvedie, že namiesto studenej sprchy existuje aj iný, pohodlnejší spôsob nadobúdania imunity (jogurtové mlieko).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kopnutím do pneumatiky vyskúšame, či má manželka správne nafúkané pneumatiky - a tu ho máš, dostaneme kabelkou po hlave (osobný automobil). A aby toho ešte nebolo dosť, v inej reklame nám všetky ilúzie o pedantne pripravovanom zelenom čaji zoberie - kto iný? Predsa opäť žena! (ľadový čaj)

Vo všetkých týchto a mnohých ďalších reklamách je muž zobrazovaný ako nič nechápajúci hlupák. Uráža nás to? Nie. Je nám to na smiech? Niekedy aj áno. Na rozdiel od ostatných strážnych psov reklamy máme totiž zmysel pre humor.

Autor: Marian Timorackýmarketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 440
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 265
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 035
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 343
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 699
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 409
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 011
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 777
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu