Spojením získajú hromadnú dopravu, ktorú nemajú, nejaké peniaze z mestského rozpočtu a niektorým stúpnu ceny pozemkov. Odmietnutím neprídu o nič a na daniach získajú podľa odhadov približne 250-tisíc korún.
Časť obce je zásadne proti zlúčeniu a nechce byť "Slotovou kolóniou", časť zásadne za a ďalší ešte netušia, ako sa rozhodnú.
Niektorí obyvatelia obce tvrdia, že na spojení so Žilinou získa najmä žilinský primátor Slota. Svoju výkladnú skriňu, automobilku KIA, ktorá je aj na pozemkoch Mojša, bude mať v Žiline a dostane sa k pozemkom.
"V referende budem hlasovať proti. Je to špekulácia. Chcú sa dostať k lacným pozemkom. Opýtajte sa Tepličanov, prečo sa od Žiliny odtrhli," rázne hovorí 63-ročný Ján Repáň.
Slotu viní, že zrušil autobusové spojenie s mestom a neskôr "vraj" pýtal pol milióna ročne za to, že budú Mojšanov voziť do Žiliny.
Obecný úrad je vedľa kostolnej veže a kúsok od automobilky. Kiu pripomína zlatá lopata Kia v zasadačke úradu z prvého výkopu.
Cesty v celej dedinke iba s takmer 500 ľuďmi sú rozkopané a plné jám po výstavbe kanalizácie.
"To ste tu mali byť v lete. Bolo to tu ako počas púštnej búrky. Mojš bol zahalený do prachu," hovoria miestni. To ich trápi viac ako referendum.
Starostka obce Božena Filová aj jej zástupca Jozef Vrabec fúziu so Slotovou Žilinou podporujú. Obidvaja zhodne tvrdia, že je dedina odrezaná od sveta. Mojšania ešte donedávna chodili do päť kilometrov vzdialeného mesta autobusom zo starej Mojšovej Lúčky. Žilina zrušila spojenie a Mojš zostal bez autobusu. Vraj chodili pešo. Náhrada autobusu stojí obec desaťtisíce korún.
"Podporujem pripojenie k Žiline, má to asi viac výhod," hovorí zástupca starostky. Pokiaľ ide o účasť v referende, je pesimista. Odhaduje, že na referendum príde najviac 120 takmer zo 400 oprávnených voličov.