čiatok výstavby Eurovey, obchodného centra v tesnom susedstve novostavby SND.
Tentoraz veľkolepý názov podujatia nezavádzal, obsadenie bolo skutočne prvotriedne. Šestica sólistov a stálych hostí Opery SND presvedčila, že chválospevy o úrovni slovenského vokálneho umenia nie sú legendami. Odhliadnuc od nie najšťastnejšieho ozvučenia, ktoré orchestru napriek precíznemu vedeniu dirigenta Rastislava Štúra dodávalo predimenzovaný plechový zvuk a málo vynášalo do popredia spevácke línie, si mohla asi tisícka milovníkov opery i náhodných okoloidúcich vychutnať skutočné lahôdky.
Tými boli kantabilný bas Petra Mikuláša, mäkký soprán Andrey Dankovej, šťavnatý barytón Dalibora Jenisa, svietivé koloratúry Ľubice Vargicovej, prierazný mezzosoprán Jolany Fogašovej a štýlový tenor Michala Lehotského, ktorý plnohodnotne zaskočil za chorého Sergeja Larina.
Šťastným sa ukázalo aj spojenie známych hitov (ária Figara z Barbiera zo Sevilly, populárnej habanery Carmen či slávneho Nessun dorma z Turandot) s kúskami pre fajnšmekrov (duety z Lucie di Lammermoor, Aidy, druhá ária Liu z Turandot). Presvedčivým dôkazom, že publikum dokáže nielen prežiť, ale dokonca oceniť kvalitný koncert aj bez povinného Verdiho zboru Židov, bol nielen potlesk, ale i fakt, že poslucháčov v priebehu poldruhahodinového podujatia zreteľne pribúdalo.
Z prvého verejného stretnutia budúcich susedov Slovenského národného divadla a Eurovey vzišiel kultivovaný darček pre obyvateľov i návštevníkov Bratislavy.
Autor: MICHAELA MOJŽIŠOVÁ (Autorka je operná kritička)