BRATISLAVA - Parlamentné strany minuli od 1. marca do 30. júna 2006 na predvolebnú kampaň okolo 130 miliónov korún. Monitoring výdavkov robila agentúra TNS v spolupráci s Alianciou fair-play a Klubom reklamných agentúr Slovenska.
Zuzana Wienk z aliancie hovorí, že zákon síce od strán vyžaduje transparentnosť pri informovaní o ich predvolebných výdavkoch, neexistuje ani kontrolný mechanizmus, ktorý by preveril vierohodnosť poskytnutých údajov.
Za najštruktúrovanejšiu a najvyrovnanejšiu označila aliancia správu Smeru, ktorý ako jediný uviedol aj názov spolupracujúcej reklamnej agentúry vrátane dohodnutej provízie a názvy dodávateľov. Podrobné prehľady poskytli aj správy SNS a SDKÚ, ich kvalita je však nevyrovnaná.
V správe KDH chýba množstvo skupín výdavkov. Informačne najchudobnejšie sú správy HZDS, ktoré neposkytuje prehľady o dodávateľoch, a SMK, ktorá neposkytla informácie o dodávateľoch, reklamnej agentúre, popise výdavkov a umiestnení reklamy. V správe SDKÚ chýba inzercia v celoštátnej tlači v trhovej hodnote 2,3 milióna korún.
(sita)
Koľko minuli
SDKÚ | 51 960 527 Sk |
Smer | 42 950 864 Sk |
KDH | 26 388 000 Sk |
HZDS | 23 198 000 Sk |
SMK | 17 369 000 Sk |
SNS | 12 531 775 Sk |