Sľúbili sme si lásku...

Reklám, v ktorých účinkujú deti, je veľa. Túto poznáte? Chlapec s čudnou grimasou v tvári - nevedno, či je prekvapený, alebo hrá frajera, ktorého sa akože snaží pobozkať mladšia spolužiačka. Ona našpúlené pery, on zdvihnuté obočie a prsty do víťazného ..

Reklám, v ktorých účinkujú deti, je veľa. Túto poznáte? Chlapec s čudnou grimasou v tvári - nevedno, či je prekvapený, alebo hrá frajera, ktorého sa akože snaží pobozkať mladšia spolužiačka. Ona našpúlené pery, on zdvihnuté obočie a prsty do víťazného véčka. Toto gesto je zdupľované červeno-modrým symbolom dvoch kľúčikov spojených znakom "&". Celý tento neprirodzene zinscenovaný výjav nesie názov "Partnerstvo novej generácie". Podpis: Allianz - Slovenská poisťovňa a Prvá stavebná sporiteľňa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Čo nám tým asi tieto dve významné finančné inštitúcie chcú povedať? Reklama nikdy nepovie celú pravdu; nemá na to dostatok priestoru, treba hádať alebo si pýtať viac informácií.

Nuž teda skúsme najskôr hádať. Obraz odkazuje na novú, lepšiu, krajšiu budúcnosť (deti, "V" ako symbol víťazstva). Slová naznačujú, že tu pôjde o akýsi partnerský vzťah vyššieho stupňa, o výnimočné spojenectvo či alianciu, niečo ako "sporopoisťovňu" alebo "poisťosporiteľňu", pravdaže - stavebnú. Veď predsa rôzne typy bankopoisťovníctva už nie sú ani na Slovensku výnimkou.

Nuž, ako je to naozaj? Čuduj sa svete, napríklad na webstránke Allianzu sa o tomto partnerstve nedozviete absolútne nič. Trochu zvláštne, nie? No ak si kliknete na stránku stavebnej sporiteľne, bublina spľasne. Veľkohubým "partnerstvom novej generácie" je totiž obyčajný obchodný trik: ak v určitom termíne uzavriete zmluvu o stavebnom sporení, môžete si pripoistiť úmrtie, dostať zľavu na havarijné poistenie alebo na poistenie domácnosti v Allianz - Slovenská sporiteľňa.

SkryťVypnúť reklamu

Partnerstvo novej generácie je príkladom reklamy z doby kamennej. Kamufluje, zveličuje, predstiera. Recykluje tisíckrát použité metafory. Neposkytuje dôvod na rozvíjanie vzťahu so zákazníkom. Skrátka, je to len reklama. Celkový "umelecký dojem" nezlepšuje ani to gesto a štylizovaný symbol víťazstva VPN. Naopak, ešte viac ho ironizuje.

Autor: MARIAN TIMORACKÝmarketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 762
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 599
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 627
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 600
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 348
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 123
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu