ktoré sa odohrajú na bratislavskom Tehelnom poli.
Verejnoprávna televízia vyhrala výberové konanie na zisk exkluzívnych vysielacích práv, ktoré jej predala firma Sportfive a spoločnosť Šport Progress, marketingoví partneri Slovenského futbalového zväzu.
"Oslovili sme všetky veľké televízie. Slovenská televízia poskytla najlepšiu finančnú ponuku, ktorá odzrkadľuje hodnotu futbalu. Sme radi, že zápasy reprezentácie bude môcť sledovať celé Slovensko," povedal Lutz Tigges z firmy Sportfive.
O osude budúcoročných domácich zápasov zatiaľ nie je rozhodnuté. Rovnako tak ani o októbrovom stretnutí Galisovho mužstva vo Walese. Na tento súboj totiž spomínaní marketingoví partneri zväzu televízne práva nevlastnia.
Cena, za ktorú získala STV možnosť vysielať tri tohtoročné kvalifikačné duely, nie je známa. "Je to obchodné tajomstvo," zdôraznil Vojtech Miklós, predseda predstavenstva spoločnosti Šport Progress.
Na opačnom póle zatiaľ zotrváva predaj televíznych práv na vysielanie priamych prenosov z Corgoň ligy. Miklós vyhlásil, že zvolili podobný postup ako pri reprezentácii. Jedinú konkrétnejšiu ponuku predostrela STV, ale dohoda ešte nepadla.
"Slovenská televízia nám predložila ponuku, ktorú sme neakceptovali. Tvrdí, že slovenský ligový futbal nemá hodnotu, o zápasy nie je divácky záujem a aj preto nie je schopná predať reklamný čas na tieto súboje. Bol by to pre ňu vraj neefektívny projekt. Obáva sa, že by bola stratová. Partneri Slovenského futbalového zväzu sú však ochotní túto reklamu kúpiť, ak by televízia vysielala z ligy priame prenosy," tvrdí Miklós.
Pripomenul, že ak nebude futbal na televíznej obrazovke, objaví sa na internete. Ako napríklad z posledného ročníka finále Slovenského pohára. Náklady na vysielanie priameho prenosu z jedného ligového zápasu sú podľa neho zhruba 300-tisíc korún. Tie znáša televízia.
"Futbalový zápas je záležitosť zhruba dvoch hodín. Ťažko nájsť iný dvojhodinový program, ktorý by bol lacnejší ako tristotisíc korún. My nechceme za každú cenu kupovať televízny reklamný čas. Ale ligový futbal nepredáme pod cenu," dodal Miklós.
Čo navrhuje STV pri kúpe práv z ligy
- ponúka za práva 2 milióny korún
- nie je však schopná predať reklamný čas okolo ligových zápasov, pretože podľa nej majú tieto súboje nízku divácku sledovanosť
Čo navrhujú partneri pri predaji práv na ligu
- na sezónu 3 milióny korún
- sponzorský odkaz v dĺžke 4 x 15 sekúnd pre oficiálneho partnera Corgoň ligy
- dvanásť miliónov korún na sezónu za reklamný čas