to približne o 13,8 percenta viac než v rovnakom období vlani. Tempo rastu je vyššie než v porovnaní rokov 2005 a 2004, kedy výdavky firiem v Česku vzrástli o 10,7 percenta, ale nižšie než o rok predtým. Vtedy bol nárast 15,5 percenta.
Najväčšia časť výdavkov smerovala tradične do televízie. Firmy na svoju televíznu prezentáciu dali podľa bežných cenníkových cien 11,8 miliardy korún, teda o 14,9 percenta viac než v rovnakom období ako vlani. Tempo je vyššie než v porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi minulého a predminulého roku, kedy bolo 14,2 percenta, i rokov 2004 a 2003, kedy bol rast 11,7 percenta.
Podľa predchádzajúcich údajov ARBOmedia sa za tento prvý polrok v televíznej reklame objavilo 313 inzerátov, zatiaľ čo o rok predtým ich bolo 321. Výdavky firiem na reklamu stúpli o 14,9 percenta, ale množstvo odvysielaných šotov stúplo o polovicu. Napriek výrazne väčšiemu množstvu reklamy v televíziách však ich sledovanosť stúpla len minimálne.
Najväčším televíznym inzerentom bola spoločnosť Nestlé s výdavkami na reklamu 755,5 milióna korún. Nasleduje Danone so 626 miliónmi, Procter & Gamble s 515,1 milióna, štvrtý je Vodafone s 437,4 milióna korún. Práve Vodafone je podľa agentúry „skokanom roku“, pretože za prvý polrok najviac navýšil svoje výdavky na reklamu, a to v súvislosti s premenovaním z Oskara na Vodafone.
Do tlačových médií smerovalo 9,32 miliardy korún, čo je o 12,7 percenta viac než o rok predtým. Najväčšie príjmy z reklamy mala podľa rebríčka uverejneného Úniou vydavateľov spoločnosť Mafra, a to 1,57 miliardy korún, druhý je Ringier s 1,29 miliardy a tretí Vltava-Labe-Press s 1,28 miliardy českých korún.
Tretia najvyššia suma hrubých výdavkov na reklamu sa týkala rádií. Tento rok od januára do júna to bolo 1,95 miliardy korún, teda o 28,4 percenta viac než v rovna—kých mesiacoch vlani. Tempo sa tak oproti rokom 2005 a 2004 zvýšilo, kedy bolo 17,2 percenta, ale bolo nižšie než v rokoch 2004 a 2003, kedy podľa ARBOmedia výdavky stúpli takmer o polovicu.