Výdavky na reklamu stúpli

PRAHA - Hrubé výdavky firiem na reklamu v Česku, ku ktorým sa nepripočítavajú zľavy, bonusy a vzájomné obchody v tomto polroku dosiahli 24 miliárd českých korún (32 miliárd slovenských korún). Podľa mediálnej agentúry ARBOmedia, ktorá údaje zverejnila, je

to približne o 13,8 percenta viac než v rovnakom období vlani. Tempo rastu je vyššie než v porovnaní rokov 2005 a 2004, kedy výdavky firiem v Česku vzrástli o 10,7 percenta, ale nižšie než o rok predtým. Vtedy bol nárast 15,5 percenta.

Najväčšia časť výdavkov smerovala tradične do televízie. Firmy na svoju televíznu prezentáciu dali podľa bežných cenníkových cien 11,8 miliardy korún, teda o 14,9 percenta viac než v rovnakom období ako vlani. Tempo je vyššie než v porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi minulého a predminulého roku, kedy bolo 14,2 percenta, i rokov 2004 a 2003, kedy bol rast 11,7 percenta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predchádzajúcich údajov ARBOmedia sa za tento prvý polrok v televíznej reklame objavilo 313 inzerátov, zatiaľ čo o rok predtým ich bolo 321. Výdavky firiem na reklamu stúpli o 14,9 percenta, ale množstvo odvysielaných šotov stúplo o polovicu. Napriek výrazne väčšiemu množstvu reklamy v televíziách však ich sledovanosť stúpla len minimálne.

Najväčším televíznym inzerentom bola spoločnosť Nestlé s výdavkami na reklamu 755,5 milióna korún. Nasleduje Danone so 626 miliónmi, Procter & Gamble s 515,1 milióna, štvrtý je Vodafone s 437,4 milióna korún. Práve Vodafone je podľa agentúry „skokanom roku“, pretože za prvý polrok najviac navýšil svoje výdavky na reklamu, a to v súvislosti s premenovaním z Oskara na Vodafone.

Do tlačových médií smerovalo 9,32 miliardy korún, čo je o 12,7 percenta viac než o rok predtým. Najväčšie príjmy z reklamy mala podľa rebríčka uverejneného Úniou vydavateľov spoločnosť Mafra, a to 1,57 miliardy korún, druhý je Ringier s 1,29 miliardy a tretí Vltava-Labe-Press s 1,28 miliardy českých korún.

SkryťVypnúť reklamu

Tretia najvyššia suma hrubých výdavkov na reklamu sa týkala rádií. Tento rok od januára do júna to bolo 1,95 miliardy korún, teda o 28,4 percenta viac než v rovna—kých mesiacoch vlani. Tempo sa tak oproti rokom 2005 a 2004 zvýšilo, kedy bolo 17,2 percenta, ale bolo nižšie než v rokoch 2004 a 2003, kedy podľa ARBOmedia výdavky stúpli takmer o polovicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 247
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 331
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 010
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 171
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 980
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 564
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 025
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 657
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu