Reklama ako remeslo

Mnoho ľudí si myslí, že reklamu by dokázal robiť každý. Veď je to predsa také jednoduché: prelistovať si zopár zahraničných časopisov, načerpať inšpiráciu z kinohitov a z človeka niečo "vypadne".

Príliš sa pri tom nenadriete, je to sexi a ešte vám za to aj dobre zaplatia, no nie?

Áno, dá sa to aj takto. Nepopieram, že dobrý nápad občas môže vzniknúť aj takýmto "neštandardným" spôsobom. Ak by ste však boli pánom veľkotovárnikom, ktorý sa rozhodol investovať svoje (zdôrazňujem: svoje) peniaze do reklamy, na koho by ste sa obrátili? Na zábavných chlapíkov, ktorí sa spoliehajú na náhodu, alebo na remeselníkov, ktorí vedia, čo robia?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklama je - podobne ako klampiarčina, novinárčina či architektúra - remeslo. Aby ste vytvorili skutočne dobrú, účinnú reklamu, musíte postupovať logicky a presne - od formulovania problému až k návrhu jeho riešenia. V procese tvorby reklamy to znamená rad na seba nadväzujúcich krokov. Porozumieť problému, ktorý sa snaží klient reklamou vyriešiť. Mať na pamäti jeho zámery a ciele. Vcítiť sa do uvažovania spotrebiteľov, porozumieť im. Určiť hlavné segmenty spotrebiteľov, ktorých chcete osloviť a presvedčiť. Obľúbiť si ich. Preskúmať všetky dostupné reklamy na daný výrobok z domova i zo zahraničia. Identifikovať kľúčové posolstvo, ktoré musí byť dôležité pre zákazníkov, a ktoré zároveň musí byť iné ako posolstvá všetkých vašich konkurentov. Nájsť pravdivé argumenty v prospech tohto tvrdenia. Identifikovať všetky kontaktné body, na ktorých sa môžu zákazníci stretnúť s vašou reklamou...

SkryťVypnúť reklamu

A potom vymýšľať príbeh, hľadať slovíčka, písať, škrtať a prepisovať. A popritom kresliť, fotiť, vyberať a porovnávať fonty. Keď už máte dve-tri alternatívy hotové v maketách, potom ich nechať otestovať, podrobiť zdrvujúcej kritike respondentov a následne zlepšovať, prípadne zhadzovať zo stola. Začať znova.

Zábavné, nie?

Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 247
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 331
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 010
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 171
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 980
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 564
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 025
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 657
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu