Telefónica O2 vstúpi na trh s najväčšou pravdepodobnosťou ešte do konca tohto roka. Na Slovensku využíva služby mobilných operátorov Orange a T-Mobile až 4,5 milióna zákazníkov a mobil dnes nemá len 16 percent obyvateľov Slovenska. Nový operátor ich preto bude musieť zlákať do vlastnej siete dlhodobo výhodnými akciami. Môže tak výrazne znížiť ceny alebo za podobnú cenu ako konkurencia poskytnúť väčšie balíky služieb.
Podobnú stratégiu musela zvoliť aj spoločnosť Oskar, ktorá vstúpila ako tretí operátor na zaplnený trh v Česku. Dnes je síce najmenším, no významným hráčom na trhu, a to aj vďaka tomu, že ju kúpil najväčší svetový operátor Vodafone.
Telefónica O2 získa frekvencie do jedného mesiaca. V tomto termíne musí zaplatiť aj 150 miliónov korún, ktoré za ne ponúkla.
Španielska Telefónica pôsobí v 19 štátoch a má viac ako 180 miliónov zákazníckych prípojok. Orientuje sa najmä na po španielsky hovoriace krajiny, na západoeurópsky trh prenikla kúpou operátorov O2 a Czech Telecom. (map)